Annons

Guidebok för Sony A7

Produkter
(logga in för att koppla)

tamias

Aktiv medlem
"Råkade" köpa en Sony A7 igår :)

Funderar på att införskaffa en guidebok för att sätta mig in i kameran.

Tacksam för boktips!
 

tamias

Aktiv medlem
Den verkar onekligen bra. Synd på priset om man vill ha den i färg :)
Är den smidig som e-bok?
 

tamias

Aktiv medlem
Hej och tack för era svar. Det slutade dock med att jag sålde A7:an, jag blev inte kompis med greppet på den.
 

afe

Aktiv medlem
A7 II är klart bättre i det avseendet (tycker jag), men också klart dyrare. De som designade de första A7:eek:rna måste haft hål i huvudet och helt glömt att fråga fotografer om kameran fungerar ergonomiskt.
 

martinot

Aktiv medlem
Håller med om att både A7II-serien och A6xxx-serien är mycket trevligare rent ergonomiskt än A7-serien.

Tycker väl inte att A7-serien är riktigt fullt så katastrofal, men avtryck/grepp är ju helt klart vettigare och bekvämare på de andra.

Om du har kvar en massa FE-objektiv, så kika på A7II som är på kampanjpris för 12990 hos CyberP: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=A7mk2
 

tamias

Aktiv medlem
A7 II är klart bättre i det avseendet (tycker jag), men också klart dyrare. De som designade de första A7:eek:rna måste haft hål i huvudet och helt glömt att fråga fotografer om kameran fungerar ergonomiskt.
Instämmer. Mina stora labbar passade inte alls med A7, medan A7 II känns bättre när jag klämt på den lite i butk.
 

tamias

Aktiv medlem
Håller med om att både A7II-serien och A6xxx-serien är mycket trevligare rent ergonomiskt än A7-serien.

Tycker väl inte att A7-serien är riktigt fullt så katastrofal, men avtryck/grepp är ju helt klart vettigare och bekvämare på de andra.

Om du har kvar en massa FE-objektiv, så kika på A7II som är på kampanjpris för 12990 hos CyberP: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=A7mk2
Jag är sugen på en A7 II, men köpte en A99 iom att jag redan hade en del fullformatsobjektiv för A-mount och inga FE. A99:ans grepp passar mig perfekt.
 
ANNONS