Annons

Mästerfotografens hemligheter på SVTPlay och Kunskapskanalen

Produkter
(logga in för att koppla)

patrick.ericson

Aktiv medlem
Hej!
Har ni sett programmet på svt-kunskapskanelen?
Såg precis detta på löpet ochbhar tyvärr missat de två första programmen. De verkar dock går att se på svtplay.
Återkommer med mer tankar senare.
Mvh Patrick

Sent from my GT-N5120 using Tapatalk
 

patrick.ericson

Aktiv medlem
Bra att du lade med länken ifall någon inte hittade ;-)
Nå, vad tyckte du?
Som nygammal fotograf med återfall gillade jag upplägget med många tips från mästerfotografen och även hur man lagt in tävlingsmomentet för de "vanliga" fotograferna med återkoppling. Vet inte vilket program som kom först men det var tydligt att några moment var lånade från det ena eller andra programmet.
Inte lika mycket humor som i "Alla är fotografer" men det var ett positivt och intressant program som jag kommet att följa.
/P


Sent from my GT-N5120 using Tapatalk
 

patrick.ericson

Aktiv medlem
Absolut inga problem ;-)
Ser fram emot nästa veckas avsnitt.
Har du även sett dokumentären om Hans Gedda som sänds i repris ikväll?
Rackarns mycket om foto nu för tiden. :)

Sent from my GT-N5120 using Tapatalk
 

patrik.f

Aktiv medlem
Hej!
Har ni sett programmet på svt-kunskapskanelen?
Såg precis detta på löpet ochbhar tyvärr missat de två första programmen. De verkar dock går att se på svtplay.
Återkommer med mer tankar senare.
Mvh Patrick

Sent from my GT-N5120 using Tapatalk
Såg programmet om porträttfoto och jag måste säga att det var inget som föll mig i smaken.
Redan inledningen där den kvinnliga programledaren introducerar temat får mig att undra. Hon ser genomsvettig ut av dålig sminkning och ljus.
Sen ska de stackars eleverna ge sig ut på uppdrag där det ska försöka "isolera motivet från rörig bakgrund". Så dåligt som dom lyckas med det körde dom kanske med kamerorna i A-läge och med kitobjektiv?
 
ANNONS