Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Jag fick ett för 2999 till Canon men det dök upp ett Sigma 18-35 här på fotosidan idag som jag slog till på. Tänkte jämföra dom båda och kan hör av mig till dig istället för att skicka tillbaka Irix om jag hellre vill ha Sigma.
Låte r superhyggligt, har 18-35:an...mitt obsoluta favoritglas :)
 

Nisse.K

Aktiv medlem
Låte r superhyggligt, har 18-35:an...mitt obsoluta favoritglas :)
Nu blir det kanske lite väl off topic, varför vill du ha Irix 15 om du har 18-35?
Min tanke med det var för astrofoto, men när jag nu fick tag i 18-35 som är över 1 steg ljusstarkare och skarpare vad jag fattar det som så känns det som ett bättre alternativ?
 

SSD

Aktiv medlem
Slog till på 2 blixtstativ, 1st 120cm paraply och 1st 150cm paraply från Quadralite (Cdon) för totalt 1426:- samt 2st Manfrotto 026 för 586:- direkt från Manfrotto. Så lite drygt 2000:- för att få lite av en hemmastudio :)
 

Third eye

Aktiv medlem
Nu blir det kanske lite väl off topic, varför vill du ha Irix 15 om du har 18-35?
Min tanke med det var för astrofoto, men när jag nu fick tag i 18-35 som är över 1 steg ljusstarkare och skarpare vad jag fattar det som så känns det som ett bättre alternativ?
18-35 är till cropsensor, irixen till fullformataren.
 

martinot

Aktiv medlem

Nisse.K

Aktiv medlem
Jag kanske missförstår dig men tanken med denna tråd är att tips får kommenteras/diskuteras (om någon vill). I den andra är det inte ok. Så tolkar jag det :)
Min tolkning, och vad som gäller på sweclockers där originalidén kommer ifrån är att alla tips postas i tips-tråden, och sen för diskussioner i denna tråden. Just för att man ska kunna få tips utan att tvingas följa sido-diskussioner för att hitta dom. Inget större problem här men på Sweclockers har tipstråden ca 11k inlägg och diskussionstråden 24k, då blir det jobbigt ;)
 

gamleJ

Aktiv medlem
Min tolkning, och vad som gäller på sweclockers där originalidén kommer ifrån är att alla tips postas i tips-tråden, och sen för diskussioner i denna tråden. Just för att man ska kunna få tips utan att tvingas följa sido-diskussioner för att hitta dom. Inget större problem här men på Sweclockers har tipstråden ca 11k inlägg och diskussionstråden 24k, då blir det jobbigt ;)
Du har säkert rätt och då är det bra med ett förtydligande för det är uppenbarligen fler som tror som jag, eller åtminstone agerar så :)
 

Nisse.K

Aktiv medlem
Du har säkert rätt och då är det bra med ett förtydligande för det är uppenbarligen fler som tror som jag, eller åtminstone agerar så :)
Rätt och fel är väl även det en diskussionsfråga, men det är så jag tycket upplägget ska vara för att förenkla för dom som bara vill ha tipsen, och då även få en renare tipstråd för oss andra.
 

Pippo

Aktiv medlem
Rätt och fel är väl även det en diskussionsfråga, men det är så jag tycket upplägget ska vara för att förenkla för dom som bara vill ha tipsen, och då även få en renare tipstråd för oss andra.
Fast nu står det "diskussionstråden" och det bör väl innebära att det ska gå att diskutera.
 

Bengf

Aktiv medlem
Behöver man inte nämna det så kallade tipset för att kunna föra diskussionen här, blir konstigt om man inte berättar vad man vill diskutera. Skall man nämna tipset i andra tråden och sedan hänvisa till denna tråd för vidare diskussion, då vill man ge en vink om på något sätt att tipset fins i andra tråden men jag vill diskuterar om det i denna tråd.
 

Nisse.K

Aktiv medlem
Behöver man inte nämna det så kallade tipset för att kunna föra diskussionen här, blir konstigt om man inte berättar vad man vill diskutera. Skall man nämna tipset i andra tråden och sedan hänvisa till denna tråd för vidare diskussion, då vill man ge en vink om på något sätt att tipset fins i andra tråden men jag vill diskuterar om det i denna tråd.
Självklart är det ju bra för allas förståelse om man nämner vilket tips man anger.
Det jag vill få fram är att tipsen FÖRST ska postas i tips-tråden, och sen om någon vill diskutera det så postar man en referens här också.
 
ANNONS