Annons

Kan dessa ord återspeglas i en bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

kimchi

Aktiv medlem
Torquato Tasso har skrivit följande ord:

Förspilld är all den tid
Som ej förflöt i kärlek


Kan du med en eller två bilder ge uttryck för orden?
 

lottawe

Aktiv medlem
Hur det tolkas är nog olika, men kanske denna?
Har iof döpt den som jag gjort, men ordet älska och kärlek ser inte jag nödvändigtvis som synonymer som jag tolkar Torquato Tassos mening..
 

lottawe

Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Kan du förklara bilden lite? Hur tänker du kring den?

PS! Lägg gärna bilderna i tråden.
Bilden är svår att se liten egentligen. Även i de 640px på andra länken men här kommer den iaf.

Hur jag tänker? Hmm, det tar lite emot att avslöja så här direkt eftersom jag nog vill undvika att påverka andras tankar med att berätta. Att jag lägger in den till den meningen beror på min tolkning, men tolkningen och huruvida ni andra tycker ni ser meningen i den är fri. Jag kan lova att återkomma senare tillfälle med egna tankar här i tråden om det fortfarande är intressant då och ok att dröja.
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Kan du förklara bilden lite? Hur tänker du kring den?
Ok, jag avslöjar kort någon liten tanke då, och så ser jag fram mot fler bilder från andra också:)

De svarta ytorna skulle kanske kunna vara "förspilld tid", tomrum. Kärleken känns oftast som starkast i gemenskap kanske? Och här finns ett avstånd mellan de två och känslorna jag försöker symbolisera. Kan tolkas på flera sätt kanske. Är de säkra på känslorna, eller osäkra? Kanske finns en längtan, rädsla, ensamhet.. Men kärlek, finns den eller är den förspilld med tiden?
 

lottawe

Aktiv medlem
Puffar lite..

Ingen annan?

Tycker ju det vore jätteintressant att se fler bildliga associationer till orden.
 

bEPH

Aktiv medlem
Jag vill bara tacka för en bra tråd, den har gett mig intressanta tankar. Jag ska försöka ut och fota orden istället för att lägga upp en gammal bild som jag redan har.
Jag hoppas jag kommer ihåg att göra det med:)
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Niclasfoto skrev:
Jag tror att bilden fyller orden rættså væl i en vidareassociation:
"Förspilld är all den tid
Som ej förflöt i kärlek"


Mvh Niclas,

Här kommer den bilden jag länkade till ovan:)
Trevligt om tråden får nytt liv!!

Mvh Niclas,

Ps, Titeln för min bild är "Rosor är för de rika"
 

Bilagor

ANNONS