Annons

"Rulle"

Produkter
(logga in för att koppla)

Kapsyl

Aktiv medlem
Läste på Scandinavianphotobloggen om deras frukostseminarium. På bilderna ser man deras foton hängandes på väggarna. Några är som "rullar" (kika själva så ser ni). Jag ringde till dom men fick inget vettigt svar. Jag kollade med Crimson men det blev stopp där med.

Är det någon som vet vad produkten kallas för och ännu bättre om ni vet var man kan trycka sin bilder i det formatet?
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Är det inte bara tryck på canvas och sedan monterat med pinnar och snöre. Brukar inte kartor och planscher i grundskolan vara monterade på det viset?

Borde ju vara hur lätt som helst att göra själv.
1.Skriv ut/beställ på canvas. Lämna 5 cm otryckt canvas i ovan- och underkant.
2.Vik och limma till en kanal.
3.Stoppa i en trästav e.d. Ännu snyggare är ju ett metallrör med tillhörande änd-pluppar i plast.
4.Montera upphängningssnöre.

Ännu enklare variant är att göra punkt 1. Häfta sedan fast träpinnen i ändarna. Montera snöre.

Inte nå mycket mer arbete än att klippa till och montera i en vanlig ram =)
 

Kapsyl

Aktiv medlem
Är det inte bara tryck på canvas och sedan monterat med pinnar och snöre. Brukar inte kartor och planscher i grundskolan vara monterade på det viset?

Borde ju vara hur lätt som helst att göra själv.
1.Skriv ut/beställ på canvas. Lämna 5 cm otryckt canvas i ovan- och underkant.
2.Vik och limma till en kanal.
3.Stoppa i en trästav e.d. Ännu snyggare är ju ett metallrör med tillhörande änd-pluppar i plast.
4.Montera upphängningssnöre.

Ännu enklare variant är att göra punkt 1. Häfta sedan fast träpinnen i ändarna. Montera snöre.

Inte nå mycket mer arbete än att klippa till och montera i en vanlig ram =)
Kan det vara så enkelt?
Jag har inte gjort i canvas, håller det för att rullas ihop och förvaras ihoprullad?
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Kan det vara så enkelt?
Jag har inte gjort i canvas, håller det för att rullas ihop och förvaras ihoprullad?
Det kan jag inte svara på, men eftersom det finns kartor och planscher som klarar sig hoprullade måste det ju gå med vissa material. Kanske spricker bilden upp lite om man använder canvas, jag vet inte. Kanske är ett tunt bestruket papper bättre, men det kan inte jag svara på =)
 

mikael@wearit.se

Avslutat medlemskap
Canvas fungerar utmärkt

Canvas är ett perfekt material för detta ändamål. Om det ska rullas upp/ihop ofta kan jag rekomendera efterbehandling av canvasen, t.ex. flytande laminat eller skyddsspray.
 

Kapsyl

Aktiv medlem
Canvas är ett perfekt material för detta ändamål. Om det ska rullas upp/ihop ofta kan jag rekomendera efterbehandling av canvasen, t.ex. flytande laminat eller skyddsspray.
Toppen!
Tänk vad forum är fantastiskt (förutom när det blir krig och trollande) när det gäller att få svar snabbt och lätt. Så nu ska här beställas canvas.
 

slatten

Aktiv medlem
Tack för det

Jobbar extra på ett litet tryckeri och idag diskuterade vi just att canvas är så ömtåligt. Och då sa jag käckt det här ska jag kolla upp.


Michael
 
ANNONS