Annons

Fel?

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Anger hur många bilder som för närvarande ryms ledigt utrymme i kamerans egen buffert med aktuella inställningar för lagringsformat av bilden. Det går in fler med jpeg inställt än raw. Nu har jag aldrig haft en D90, men sannolikt får du upp samma nere till höger i sökaren. Den räknar nedåt i realtid om bufferten fylls vid serietagning, vilket den gör på de flesta kameror med vissa undantag som kan köra tills minneskortet blir fullt om kortet är snabbt nog.
 

Nikz87

Medlem
Anger hur många bilder som för närvarande ryms ledigt utrymme i kamerans egen buffert med aktuella inställningar för lagringsformat av bilden. Det går in fler med jpeg inställt än raw. Nu har jag aldrig haft en D90, men sannolikt får du upp samma nere till höger i sökaren. Den räknar nedåt i realtid om bufferten fylls vid serietagning, vilket den gör på de flesta kameror med vissa undantag som kan köra tills minneskortet blir fullt om kortet är snabbt nog.
Tack. Är du helt hundra? Känna som det är fel medelande för jag har en annan siffra som anger just utrymme så måste vara för nått annat detta är.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Tack. Är du helt hundra? Känna som det är fel medelande för jag har en annan siffra som anger just utrymme så måste ca för nått annat detta är.
Ja, bufferten är något annat än hur många bilder det går in på minneskortet. Pröva att ändra mellan bara råformat och bara jpeg så bör du få olika siffror. Annars kan du leta i manualen, det står garanterat någonstans i den.
 

Nikz87

Medlem
Ja, bufferten är något annat än hur många bilder det går in på minneskortet. Pröva att ändra mellan bara råformat och bara jpeg så bör du få olika siffror. Annars kan du leta i manualen, det står garanterat någonstans i den.
Okej. Har alldrig sett de tidigare. Eller bara någon gång men nu är det konstant
 

ztenlund

Aktiv medlem
Okej. Har alldrig sett de tidigare. Eller bara någon gång men nu är det konstant
Jag tror att det mer beror på att du inte har tänkt på det förut, men nu gör det hela tiden. ;) På den kamera jag har här står det r15 med aktuella inställningar. Det betyder inte att den bara klarar 15 i serie, utan hur många det blir beror även på hur snabbt den kan skriva till minneskortet.

PS.
https://www.dpreview.com/forums/post/29475578
DS.
 
ANNONS