Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm FinePix S5000??

Produkter
(logga in för att koppla)

torkon1012

Medlem
Jag har köpt rubr digitalkamera och har ett antal frågor.
När jag startar kameran utan xD-picture card, vilket jag inte har, blockeras all vidare hantering. Varningsmeddelande om att kort måste insättas visas efter några sekunder. Det går inte att zooma, blixtra mm. Är detta normalt eller tyder det på att kameran är felaktig? Min erfarenhet av nyare, små Olympus kameror är att sökaren öppnas och zoomning är möjlig även utan bildkort.
Jag har läst kamerans manual på nätet och undrar vidare om kameran är kompatibel med Windows 8 och 10?
Kameran är visserligen gammal men fin och ligger bra i handen och det skulle vara kul att kunna använda den.
Tacksam för svar
torkon1012
 

PMD

Aktiv medlem
Det där beteendet är ganska vanligt hos digitalkameror. Titta efter i manualen om du kan hitta en inställning som gör att man kan "ta bilder" utan minneskort.
 
ANNONS