Annons

Rajala Pro Shop

bengt-re

Aktiv medlem
Jag såg att de hade bra priser på en del prylar, men blev varnad för att de skulle vara konkursmäsiga, strunta i ARN och svartlistade. Detta rimmar illa med vad jag hört tidigare - finns det någon som har information om Rajala Pro Shop? Jag blev tveksam om vad jag skall tro och skulle uppskatta en betryggande dementi(eller bekräftelse) på de otreviga rykten jag hört.
 

matlep

Aktiv medlem
Jag såg att de hade bra priser på en del prylar, men blev varnad för att de skulle vara konkursmäsiga, strunta i ARN och svartlistade. Detta rimmar illa med vad jag hört tidigare - finns det någon som har information om Rajala Pro Shop? Jag blev tveksam om vad jag skall tro och skulle uppskatta en betryggande dementi(eller bekräftelse) på de otreviga rykten jag hört.
Rajala i sverige är ju före detta FotoVideo och dom har väl gott renommé?
 

bengt-re

Aktiv medlem
Rajala i sverige är ju före detta FotoVideo och dom har väl gott renommé?
Ja, och att de bytt namn borde väl inte (?) ha förstört dem? Jag har ju köpt objektiv där innan ägarbytet (?) och aldrig haft några problem med det. Om ingen annan hört något otrevligt så utgår jag ifrån att det är skitsnack och köper min blixt där - canon ger väl garanti även om leverantörer skulle gå i konkurs? Någon som VET hur det är med det - jag har hört argument för både att det är så och att det inte är så och i rimlighetens namn så måste någon ha fel...
 

scrappy

Aktiv medlem
Undrar också

Funderade på varför de byter namn, Fotovideo var väl ett kanon-namn och dessutom inarbetat?

Fotovideo (556685-9681) registrerades 2005 och VD är: Helminen, Jarmo Kaarlo. Adress Herkulesg. 11

Oy Osk. Rajala Finland Filial i Sverige (516404-8810) registrerades 2008 och VD är: Helminen, Jarmo Kaarlo. Adress Herkulesg. 12. Detta bolag är en filial.

På allabolag.se kan du beställa en UC.

Vad är du osäker på? Om de kursar är det ju bara att gå till Canon/Nikon eller annan tillverkare med prylarna.
 

snaxalig

Aktiv medlem
Jag såg att de hade bra priser på en del prylar, men blev varnad för att de skulle vara konkursmäsiga, strunta i ARN och svartlistade. Detta rimmar illa med vad jag hört tidigare - finns det någon som har information om Rajala Pro Shop? Jag blev tveksam om vad jag skall tro och skulle uppskatta en betryggande dementi(eller bekräftelse) på de otreviga rykten jag hört.
Handla på du. Det är nog ingen överhängande fara för konkurs e.dylikt: http://www.fotosidan.se/cldoc/19412.htm
 

matlep

Aktiv medlem
Funderade på varför de byter namn, Fotovideo var väl ett kanon-namn och dessutom inarbetat?

Fotovideo (556685-9681) registrerades 2005 och VD är: Helminen, Jarmo Kaarlo. Adress Herkulesg. 11

Oy Osk. Rajala Finland Filial i Sverige (516404-8810) registrerades 2008 och VD är: Helminen, Jarmo Kaarlo. Adress Herkulesg. 12. Detta bolag är en filial.

På allabolag.se kan du beställa en UC.

Vad är du osäker på? Om de kursar är det ju bara att gå till Canon/Nikon eller annan tillverkare med prylarna.
Såklart så har du garanti även om leverantören går i konken.

Fotovideo byter namn för att den norska huvudägaren har sålt den svenska delen av bolaget till den finska kedjan Rajala.

Kollar man på Rajalas finska hemsida så har dom ju flera butiker i Finland, så det borde väl till viss del borga för deras bolag.

Personligen har jag inga problem att handla från Rajala. De verkar ju hålla riktigt bra priser.

(Och nej jag är inte på något sätt lierad med varken Rajala eller Fotovideo, men jag har handlat från Fotovideo och kommer nog hadla från Rajala också)
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Har också goda erfarenheter av att handla, i alla fall direkt i Stockholmsbutiken som för övrigt är värd att besöka - snyggt och lockande. Den trevliga personalen är själva intresserade fotografer, i alla fall för två år sedan när jag köpte min D300 med mera där. Jag satte upp mig på deras intresselista ganska sent, men de lyckades ha ett ex till mig på releasedagen.

Prislistorna på webben är dock lite röriga och ibland orimliga ungeFär som om de är autogenererade. Jag fick påpeka ett orimligt pris på ett minneskort som låg på över dubbla priset mot t ex CP, det fixade de till snabbt.
 

Leonard91

Aktiv medlem
Jag såg annonsen här på fotosidan och kommer köpa en Canon 430 EX II blixt därifrån idag. Dock är priset på deras hemsida 2190kr istället för 2099kr som det står i annonsen, vad ska jag göra?
Snabbt svar uppskattas!
 

Hoffie

Aktiv medlem
Jag har samma fråga som du Carl! MEn jag jag har skickat dit syrran min, hon ska köpa en åt sig själv och en åt mig.. Någon som vet om det finns ett max antal/kund? Borde ju finnas, men jag har inte läst nåt om det?!
 

Leonard91

Aktiv medlem
Sedan står det på deras hemsida att man kan betala med kort, men det alternativet finns inte när man checkar ut. Postförskott är det enda alternativet, kostar iofs bara 30kr så det är väl lugnt.
 

Leonard91

Aktiv medlem
de har öppnat nu verkar det som, jag ringde och kollade. Det är priset här i annonsen som gäller, dvs 2099kr för blixten. När man lägger order via internet så drar drar de av på priset så att man bara betalar för 2099kr + frakt.
 

Gunnar-E

Aktiv medlem
Ja, de lyckades åtminstone lura en att gå i fällan. Beställde nyss en EX-430 II. Att man ska vara så svag och inte kunna stå emot :)

/Gunnar
 

BoJohan

Aktiv medlem
Nu ligger det en på skrivbordet framför mig (jag jobbar i samma byggnad). Verkade finnas rätt många av dem. 2099 stålars, helt ok pris! :)
 

Hoffie

Aktiv medlem
Jag ringde tidigare i veckan, men fick inget svar.. Skickade syster till butiken och hon har nu köpt en 430 åt mig:) Riktigt skoj!
 

Rajala Pro Shop

Ny medlem
Svar från Rajala Pro Shop

Personalen på Rajala Pro Shop har läst forumdiskussionen om oss här på fotosidan och vill gärna försöka sära på rykten och fakta.

Vi är som ni skrivit, före detta FotoVideo. Samma butik, samma fotoentusiastiska personal, men med ny ägare. För ca ett år sedan blev vi en del av den finska kedjan Rajala Pro Shop (VD Jarmo Helminen, som ni skrev) och började då kalla oss för Fotovideo Rajala. Nu ska vi enligt både vår egen och de finska ägarnas vilja, släppa namnet FotoVideo och helt övergå till Rajala-konceptet. Utöver namnet har vi en ny hemsida, www.rajalacamera.se, och så har vi byggt om våra butiker i Stockholm och i Malmö för att även se ut som Rajalabutiker.

info@rajalacamera.se är det som kommer bli den nya mailadressen till oss, men än så länge är det fortfarande info@fotovideo.se som gäller. Telefonen går direkt till butiken så vi svarar så gott det går, men tyvärr hinns det inte alltid med då vi ofta har mycket kunder i butiken.

Kampanjpriserna vi haft den senaste tiden är för att fira det nya namnet. De priser som står på www.rajalacamera.se är de som gäller.

Vad gäller konkursrykten mm. så ligger det inte ett unns sanning i dem. Med vår finska fotojätte till pappa i ryggen är vi mer stolta och starka än någonsin.

Så till alla trogna kunder från FotoVideo-tiden som är oroliga för att våra fantastiska butiker eller personal kommer gå förlorade: ni kan vara lugna. Vi finns kvar på Herkulesgatan 11 i Stockholm och Drottninggatan 36 i Malmö.

Mvh
Personalen på Rajala Pro Shop
 

Michael f8

Aktiv medlem
Jag såg att de hade bra priser på en del prylar, men blev varnad för att de skulle vara konkursmäsiga, strunta i ARN och svartlistade. Detta rimmar illa med vad jag hört tidigare - finns det någon som har information om Rajala Pro Shop? Jag blev tveksam om vad jag skall tro och skulle uppskatta en betryggande dementi(eller bekräftelse) på de otreviga rykten jag hört.
Jag tycker du ska byta bekantskapskrets:

Google

ARN


Michael -Väljer vem vem man ska lyssna på -
 
ANNONS