Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrum i göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

DorraDay

Ny medlem
Jag undrar om det är någon som vet av ett mörkrum i Göteborg där man kan husera lite. Tips välkomnas mer än gärna! /Inflyttad från norr
 

jerevan

Aktiv medlem
Fotokompaniet (Ingenjörsgatan 3) har labb som man kan hyra, det finns ett gäng som håller till i Kortedala (FK Pan tror jag de heter) och det finns nog ett par till runt om i stan de två inte skulle räcka.

Vi lade ner vårt labb på Nordhemsgatan i förra veckan på grund av bristande medlemsantal, så det är skönt att höra att det fortfarande finns folk som vill hålla på! :)
 

TangoXray

Aktiv medlem
Det här är någonting som även jag skulle vara intresserad av.
Jag har utrustning på vinden, men det finns ingen plats att ha den på.

En fotoklubb eller liknande med utrymme för mörkrumsarbete, studio samt glada kollegor hade vart grymt att få tag på!

/Stefan
 

jerevan

Aktiv medlem
Fotokompaniet har både studio, mörkrum och en del glada kumpaner. :)

Enligt ryktet ska det finnas nåt crazy gäng (20 personer, tydligen) som håller till vid Röda Sten i ett mörkrum också. Det finns även mörkrum i Majorna och i Lunden (mörkrum/studio dit jag själv har tillgång för närvarande).

Det har funnits något mörkrum i Västra Frölunda, ingen aning om det finns kvar dock. Hade varit roligt om det fanns något i Mölndal så jag slapp åka så långt.
 

jerevan

Aktiv medlem
Det är en studiolokal, med bakgrunder men jag är osäker på vad för studioutrustning i övrigt som finns. Bakom studion finns ett kök som är "konverterat" till mörkrum.
 

TangoXray

Aktiv medlem
Känns som om detta skulle kunna vara någonting som jag vill vara del av...

Vem kontaktar med, och framför allt, vad är det för kostnader?

/Stefan
 

DorraDay

Ny medlem
Skulle lunden vara något för mig kanske? Jag kollade upp fotokompaniet, vilket verkar bra men jag tyckte det var lite väl dyrt. Du får hemskt gärna skicka kontaktuppgifterna du hade till mig också. Verkar som om det finns ett intresse kring detta trots allt! KUL!
 

jerevan

Aktiv medlem
Halloj DD,

Jag skickar ett pm med uppgifter. Nu när det är flera intresserade kanske det går att få mängdrabatt? :)
 

millimeter

Aktiv medlem
Det är väldigt trist om mörkrum läggs ner pga bristande intresse. Finns det mörkrum i östra Göteborg så är jag också lite intresserad, i synnerhet om det kan bidra till att de inte överges. Jerevan, har du lust att informera mig med?
 

jerevan

Aktiv medlem
Som ett allmänt tips, har jag hört att fotoklubben Pan (håller till i Kortedala) letar efter folk till sitt mörkrum - kanske något för den som bor åt det hållet?
 
ANNONS