Annons

Bästa bilfoto!

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik68

Aktiv medlem
Tänk om fler tidnings fotografer skulle ta lika bra bilder som du gör Patrik ja då skulle det ligga fler nr av svenska tidningar i min låda
Grymm bild på snowball
Tack så mycket Affe.
Det här eventet kommer i en tidning.
Jag talar om vilken när den är ute ;)

Redigerade den här precis.Kallar den Yellow stripes.
 

trivium

Medlem
Prova att lägga ett lager i orange färg och välj blandningläge screen, om jag minns rätt, dra ner effekten rejält och maska fram det du vill ha, finjustera med ett justeringslager för kurvor, höj röd och grön en smula... prova dig fram, kolla youtube efter den effekten (det finns många olika sätt att nå dit!)

/Anders
Tackar för tipset, ska ta och prova det

Mvh // Mathias
 

uee

Medlem
Det gäller att prioritera......

Bostad och bilar. Den röda är en 308 GTBi-82 och den blåa är en 365 GT 2+2-69. Det rosa bostadshuset är troligtvis från mitten av 60-talet - dock omlackat ca -95.
 

Bilagor

trivium

Medlem
Efter att spanat igenom denna tråd och blivit inspirerad så har jag nu fått chansen att få fota en äldre BMW 635 i fräscht skick.. min idè är att placera den på nått ruffigt, gammal arbetsplats eller liknande som framhäver bilen.. eller är det helt uttjatat??

Tips hur jag ska fota en bil + platser som kan passa uppskattas då det är första gången jag ska köra en bilfotosession

Mvh // Mathias
 

Affe.R

Avslutat medlemskap
Efter att spanat igenom denna tråd och blivit inspirerad så har jag nu fått chansen att få fota en äldre BMW 635 i fräscht skick.. min idè är att placera den på nått ruffigt, gammal arbetsplats eller liknande som framhäver bilen.. eller är det helt uttjatat??

Tips hur jag ska fota en bil + platser som kan passa uppskattas då det är första gången jag ska köra en bilfotosession

Mvh // Mathias
Krångla inte till det utan mitt tips är att du försöker hitta i mina ögon 2 bästa allternativen antingen en snoffsig glas angtr'e med mycket glas å få detaljer el så kör du på Patrik 68s bild ide'r som tex den Gula challangern en ren betång vägg . För i min värld när det gäller bil foto så ska bilen vara i "centrum" med en så ren bakgrund som möjligt . och undvik rent solsken mitt på dagen utan det är bättre att det är lite halvmulet el skugga . nu har du lite å gå efter fler får väl fylla på med tips
 
ANNONS