Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Borttappad Nikon FA!

Produkter
(logga in för att koppla)

Osquar

Aktiv medlem
No worries anymore - Kameran återfunnen!!!!!
Gick hastigt o lustigt ner till SL's hittegodsavdelning idag efter jobbet och de hade den inne

Tog bilden när han la den på bänken framför mig
Otroligt!! Bara att gratulera! Trodde stenhårt på att "den kameran får du aldrig mer se röken av...". Ibland är det skönt att ha fel... ;-)

/Oscar
 

Osquar

Aktiv medlem
För att bumpa min stengamla tråd kan jag såhär nästan 6år senare meddela att jag fått kameran åter genom SL's hittegods för ANDRA gången!!
Jag brukar verkligen inte tappa bort saker, men den här har lyckats påverkas två gånger :)
hahahaha.... törs man fråga vad Hittegodsavdelningen hade att säga dig denna gång...?

/Oscar
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag skrev nyligen i en annan tråd att man kanske borde fästa en namnskylt på kameran ifall..
Som det är nu får man lita på hittegodsavdelningen om det otänkbara skulle inträffa. Majoriteten är trots allt ärliga människor och det skulle underlätta för dem om det fanns ett telefonnummer att ringa.
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag skrev nyligen i en annan tråd att man kanske borde fästa en namnskylt på kameran ifall..
Som det är nu får man lita på hittegodsavdelningen om det otänkbara skulle inträffa. Majoriteten är trots allt ärliga människor och det skulle underlätta för dem om det fanns ett telefonnummer att ringa.

Farsan gör så att han har en första bild (spärrad för radering) på minneskortet som innehåller information om hans namn, telefonnummer och någon uppmaning till eventuell upphittare att höra av sig.

En ärlig upphittare kan ju mycket väl tänkas trycka på "play" för att se om bilderna i kameran kan ge en ledtråd om vem som äger kameran.
 

martinot

Aktiv medlem
Jag vet en kille som glömde hela sin kamerabag modell större i Tokyos tunnelbana. Han är nu gift med tjejen som jobbade i hittegodsavdelningen och har två barn.
Vilken underbar solskenhistoria! 😀

Jo, japaner är generellt ett mycket ärligt och hjälpsamt folk. Mycket trevligt land att resa runt i bla. beroende på det.
 

larsol

Aktiv medlem
Borttappad kamera

Angående borttappade och stulna kameraprylar så går det att registrera sina Nikonkameror och objektiv på deras hemsida, bra då man slipper skriva upp alla serienummer.
 
ANNONS