Annons

Beröm till Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Mas71

Aktiv medlem
Jag har nu ägnat senaste veckan till att bekanta mig med denna sida och nu vill jag ösa lite beröm över den.

För det första är det den enda sida som verkligen fångat mitt intresse på lång tid och den enda sida som jag besöker oftare än internetbanken och ASUS hemsida för att söka nya BIOS filer....men nog om det nu.

Detta gör fotosidan för mig:

  • Hjälper mig att komma igång med mitt fotograferande. Jag är nybörjare i vad som kallas avancerad fotgrafering. Jag blir inspirerad och får hjälp att undvika de vanligaste fallgroparna.
  • Driver mig till att ta mera kort för att det finns någon att visa dem för. Visst, min familj och vänner tittar väl lite men hur mycket konstruktiv kritik få man där? Det är mest, "åh vad gullig han är, kan du inte beställa en förtorning av detta!" efter 2 sekunders tittande, dom ser t ex inte att ansiktet är fullständigt överexponerat och blekt av blixten osv.
  • Får prata med trevliga människor med likartat intresse, möjlighet att utbyta funderingar och få tips om utrustning mm.
  • Koppla av med att titta på bilder och betygsätta, ja jag gillar betygen och förutsätter att jag umgås med mogna individer som inte "tävlar" om högsta betyg utan snarare ser betyget som ett komplement till kommentarerna, ett slagt förtydligande om vart man står (Blev tvungen att säga detta efter att ha läst diskussionen i forumet om betyg).

Tack redaktionen för en suverän sida som ger fotograferandet ytterligare några dimensioner.

/Mas71, snart silvermedlem
 

Malm

Aktiv medlem
Kan bara instämma, jag dyrkar fotosidan.se, det är ju en inspirationskälla utan dess like. Skulle kanke vara dags att bygga ett altare :p

/Malm
 

Mas71

Aktiv medlem
Ja så får det bli.

Rent teknisk så är jag väldigt imponerad av fotosidans användarvänlighet. Jag hittade först
Photo.net men ur användarsynpunkt så är den inte så trevlig. Så när en kopmis tipsade mig om denna så blev jag mycket positivt överraskad.

Lätt att hitta och mycket bra funktioner och innehåll.

Lite nyfiken på redaktionens arbete:

Hur mycket tid lägger ni ner på denna sida och sker det uteslutande på fritiden?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tack och bock!!

Sidan drivs enbart på fritiden. Den drivs av tre stycken tokar, varav jag är stortok och redaktör. Vid min högra sida finns den grymmaste kodaren av de alla, Christer Lindh, som byggt alla funktioner och hela plattformen (utom forumet). Vid min vänstra sida sitter designoraklet Erik Leonsson och skissar för fullt på nya giffar i Photoshop. Erik har gjort hela fotosidans design.

Jag lägger ner ett par timmar varje kväll och de andra nästan lika mycket.

Men som jag sagt många gånger tidigare, vi har bara byggt ett skönt verktyg och utan ER så hade det inte varit någonting! Kul att ni är med!
 

Jesper K

Aktiv medlem
Jag måste hålla med Malm och Mas71! Jag upptäckte fotosidan precis när jag köpt min första digtalkamera..Vilken timing! Fotosidan och dess medlemmar har drivit mig att forstätta plåta och förhoppningsvis bli bättre..
Helt underbar site och ett stort tack till David, Christer, Erik och fotosidans medlemmar!

Jesper
 

wikman

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Tack och bock!!

Sidan drivs enbart på fritiden. Den drivs av tre stycken tokar, varav jag är stortok och redaktör. Vid min högra sida finns den grymmaste kodaren av de alla, Christer Lindh, som byggt alla funktioner och hela plattformen (utom forumet). Vid min vänstra sida sitter designoraklet Erik Leonsson och skissar för fullt på nya giffar i Photoshop. Erik har gjort hela fotosidans design.
Skojar ni eller? Gör ni detta på fritiden... hmmm var var nu den där sidan, jo här!

Instämmer helt med tidigare talare, underbar sida.

Synd bara att man inte har någon fritid själv så att man hinner fota mer, men det skall bli bättre under hösten, måste komma igång med färg kopieringen i mitt nya labb, artikel om amatörens alla misstag kommer :)
 
ANNONS