Annons

Hur ladda upp bilder till instagram

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
När man öppnar en bild i dropbox så trycker man på de tre prickarna bredvid dela-symbolen. Där kan man välja att exportera. Då öppnas en ny flik till olika ställen att dela på. Eftersom jag exporterar mycket av mitt färdiga jobb till molnet (dropboxmappen på datorn) har jag tillgång till dessa överallt.
Detta funkar på android. Sist jag kollade hade inte apples version denna funktion.

/Stefan
Tack!

Trodde jag kollat där...

/nybörjare på instagram
 

andste

Medlem
Använder Airdrop (Mac) direkt till telefonen (iPhone), funkar bra för mig.

Dvs exportera bilden från Lightroom, Capture One etc till en folder på datorn, öppna foldern och högerklicka på bilden, under share menyn (dela?) så välj Airdrop och sedan klicka på din telefon och bilden förs direkt över till telefonen och är klar att användas av Instagram
 

Terje H

Aktiv medlem
hur laddar ni upp era bilder från instagram?
Inte supersmidigt tycker jag att ladda upp en bild från lightroom till instagram.

Jag använder mig av ett program som heter Gramblr som gör att man kan ladda upp bilderna från datorn till insta. Men man läser överallt om att det inte är bra att göra det då en del av taggarna försvinner . Dessutom får man ju "Free likes" om man laddar upp via det programmet, vilket jag har märkt kommer från fakekonton och har till och med läst att vissa har fått sina konton avstängda pga det. Vet inte om det är sant eller inte , men har funderat på att sluta använda just Gramblr.

Vad finns det för andra lösningar?
Jag väljer ut bilder jag vill visa på Instagram. Ändrar sedan storlek i Photoshop, lägger på vit kvadratisk bakgrund (för att bilderna alltid ska visas i sina rätta proportioner). Mejlar sedan bilderna till mig själv, öppnar upp i mobilen, sparar ned i mobilen och lägger sedan upp på Instagram från mobilen. Omständigt, men säkert!

Rensar sedan bilderna bort från mobilen.
 

iSolen.se

Guest
Jag väljer ut bilder jag vill visa på Instagram. Ändrar sedan storlek i Photoshop, lägger på vit kvadratisk bakgrund (för att bilderna alltid ska visas i sina rätta proportioner). Mejlar sedan bilderna till mig själv, öppnar upp i mobilen, sparar ned i mobilen och lägger sedan upp på Instagram från mobilen. Omständigt, men säkert!

Rensar sedan bilderna bort från mobilen.
Prova Stefans tips. Internet är fullt med beskrivningar av komplicerade omvägar så jag gissar att det är ny funktionalitet.

Lägg bilden i datorns dropbox. Plocka upp telefonen och öppna dropboxappen. Exportera till instagram och du beskär elegant i samband med uppladdningen. Den behöver inte bli kvadratisk noterade jag.
 

lnorlander

Medlem
Om man kör Windows 10 så kan man installera Instagram appen fråm Microsoft Store. Sedan är det bara att lägga till bilder direkt från datorn.
 

Imolarot

Ny medlem
Om du ändrar din user agent till någon webbläsare från en mobiltelefon så kan du ladda upp bilder på Instagram direkt från datorn i din webbläsare.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Om man kör Windows 10 så kan man installera Instagram appen fråm Microsoft Store. Sedan är det bara att lägga till bilder direkt från datorn.
Installerade Instagramappen nu på min Windows 10, men ser inte att man kan göra ett nytt inlägg?

+-ikonen finns inte, som på telefonen.

När man läser rescensioner om appen, så klagar också alla på att det inte går att ladda upp bilder med den. så, hur gör du ?

//Benny
 

zosma

Aktiv medlem
Jag använde tidigare på från min dator (windows) instapic, men den verkar inte finnas kvar på windows store längre. Och sist jag använde så funkade den inte riktigt. Men tidigare gick det utmärkt. Så jag vet inte om dom har tagit bort stödet för det. Jag tyckte den var suverän, så länge det funkade, nu har jag inte testat det på länge. Har den kvar på min dator, men hittar den inte på windows store längre.
 

soulskater

Aktiv medlem
User-Agent Switcher for Chrome

Om man kör chrome på sin dator kan man använda tillägget "User-Agent Switcher
for Chrome" och ändra till typ IOS iPad så får man knappar i webbläsaren för att ladda upp på instagram, fungerar rätt så okej.

Testa och se ifall den funkar för er. :)

Mvh

Marcus
 

SanneJ

Aktiv medlem
Krångla inte till det med omvägar; tryck F12 i chrome (devtools), välj "device toolbars" längst till vänster och välj en mobil enhet att emulera. Ladda upp!
 

Bilagor

Erik Normark

Aktiv medlem
Funkar bra även i Safari. Man väljer helt enkelt att öppna webbläsarfönstret i mobilläge så funkar den precis som i mobilen fast på datorn.
 

lnorlander

Medlem
Installerade Instagramappen nu på min Windows 10, men ser inte att man kan göra ett nytt inlägg?

+-ikonen finns inte, som på telefonen.

När man läser rescensioner om appen, så klagar också alla på att det inte går att ladda upp bilder med den. så, hur gör du ?
På min finns en + knapp att trycka på...

insta_app.jpg
 

iSolen.se

Guest
Krångla inte till det med omvägar; tryck F12 i chrome (devtools), välj "device toolbars" längst till vänster och välj en mobil enhet att emulera. Ladda upp!
Det där är en "rätt lösning".

Nu har jag vant mig vid att lägga bilderna i dropbox och ladda upp dem från mobilen (dropboxappen, exportera till instagram), tycker det funkar riktigt smidigt.
 

Tomas1960

Aktiv medlem
Fick precis mitt sätt att funka.
Från LR export till valfri mapp, den bilden överskickad till molnet i min NAS. App i Iphone som läser av molnet därifrån till Instagram. Bild i 16:9 format även på Instagram. Låter kanske krångligare än det är. Tror jag kan leva med det. :)
 

larjo

Aktiv medlem
Installerade Instagramappen nu på min Windows 10, men ser inte att man kan göra ett nytt inlägg?

+-ikonen finns inte, som på telefonen.

När man läser rescensioner om appen, så klagar också alla på att det inte går att ladda upp bilder med den. så, hur gör du ?

//Benny
Det beror nog på vilken sorts dator man har.
Det fungerar att ladda upp bilder på min MS Surface Pro 4 men inte på min stationära dator. SP4an har en inbyggd kamera. Det kanske det som är kravet...

/Lars
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Tack för tipsen i denna tråd, de hjälpte mig mycket!
Jag har låtit bli Instagram eftersom jag aldrig blivit nöjd med skärpan, men från och med idag postar jag även där tack vare tipsen!
Jag valde metoden LR -> PS -> Google Drive -> ladda ned till telefonen och posta. Funkar bra och skärpan blir kanon!
 
ANNONS