Annons

Nikon D500 tips på inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Grävarn

Ny medlem
Jag gick en introduktionskurs häromdan o kursledaren gav ett tips som jag tyvärr har glömt hur man gjorde så därför så undrar jag här hur man gör. hon sa så här gör si o så så blinkar den senast tagna bildens ljusa partier som en slags varning för felinställd inställning o nu undrar jag hur hon gjorde, jag hoppas på min knapphändiga beskrivning att ni förstår.
Jag har via automatisk distorsionskontroll tryckt på on men är lite osäker på om det var den hon menade.
Kursen var hos Scandinavian photo i Mölndal den 21 maj
 

thobau

Medlem
Hej!

När du previewar bilden kan du klicka uppåt / nedåt med den runda ratten på baksidan.
Du får upp olika vyer med olika info om bilden ifråga. Fortsätt tills du kommer till den som heter Högdagrar.
 

Grävarn

Ny medlem
Den hade jag hittat via manualen men var osäker på om det var den, jag hade för mig att det visades direkt när man tog fotot men jag kan ju givetvis ha fel.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Om du behåller den i högdager så är det det som visas när bilden är tagen. Det är så jag har det.

Vilka som visas när man bläddrar upp och ner styrs av inställning i menyn, tror det är den med visningsläge. Tror tex inte att högdagar är inställt frän början.
 
ANNONS