Annons

Fotoryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

haudit

Medlem
Hej!
Är det någon som har tips om en fotoryggsäck som fungerar i flygkabin men också kan husera ett Nikon 850 med Nikon 500/4 plus ytterligare objektiv/hus upp till viktgränsen. Tanzania hägrar! Jag har sett på Think Tank Streetwalker backpack V2.0. Kanske i minsta laget. Gura gear är också ett tips men finns ej i Sverige (bara B&H så vitt jag vet). Andra förslag?
 

PMD

Aktiv medlem
Det bör gå att hitta flera alternativ som uppfyller storlekskraven för kabinbagage (men kolla med aktuellt flygbolag; storlekskraven varierar).

Vikten kan däremot vara ett problem. 7-8 eller kanske 10 kg brukar vara en vanlig maxvikt, och med en hyfsad kamerautrustning kan man lätt överskrida det (speciellt om själva väskan väger 2-3 kg).

Jag känner bara till ett flygbolag som har generösa 2 × 23 kg som maxvikt på kabinbagage, nämligen British Airways. De båda väskorna har olika storlekskrav och man måste klara av att lyfta upp dem på bagagehyllan utan hjälp.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Mindshift Backlight 36 borde funka. Finns på Scandinavian. Riktigt bra på alla sätt. Släpar själv omkring på lillebror (eftersom jag inte har 500/4, bara det lite smidigare 100-400).
 

haudit

Medlem
Ännu en gång, tack! Tyvärr har ju olika flygbolag olika regler både avseende mått o vikt så det är ett elände att ha koll och jag skulle inte känna mig komfortabel med incheckad fotoutrustning. Man får helt enkelt anpassa både väska och utrustning till aktuellt bolag.
 
ANNONS