Annons

Nikon-objketiv utomlands (igen)

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Det har diskuterats sönder och samman i flera trådar under lång tid, speciellt den långa E-infinity-tråden. Ingen har ännu lyckats belägga det bedrägliga i det ännu.
Så det är indelat i de som är sura på att folk handlar från E-infinity och inte kan visa moms, och de som inte känner att det är deras ansvar att utreda och handlar så länge det går :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det har diskuterats sönder och samman i flera trådar under lång tid, speciellt den långa E-infinity-tråden. Ingen har ännu lyckats belägga det bedrägliga i det ännu.
Så det är indelat i de som är sura på att folk handlar från E-infinity och inte kan visa moms, och de som inte känner att det är deras ansvar att utreda och handlar så länge det går :)
Ja, och det är uppenbart att de inte betalar in någon moms, t ex på den här sidan i en av trådarna:
https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=169977&page=27

Ändå envisas folk med att påstå att de betalar in moms, trots att de inte har något kvitto som visar på att så är fallet. Den slutsats jag drar är att man vill intala sig att de gör som vilket företag som helst inom EU, trots att det är ren lögn.
 

Third eye

Aktiv medlem
Ja, och det är uppenbart att de inte betalar in någon moms...

... Ändå envisas folk med att påstå att de betalar in moms, trots att de inte har något kvitto som visar på att så är fallet. Den slutsats jag drar är att man vill intala sig att de gör som vilket företag som helst inom EU, trots att det är ren lögn.
Jag intalar mig inte det, och jag handlar där. Jag kan heller inte påstå att någon ljuger för jag kan inte bevisa det. Verksamheten har legat öppen inför myndigheter sedan minst 2011 och det hade ringt klockor i både England och Sveriges tull & post-adm för länge sedan.
De är väll lika kreativa som företag här hemma som fullt lagligt redovisar t, ex lägre skatt än en medelsvensson.

Jag vet inte varför folk är så bekymrade över E-infinitys tillvägagångssätt egentligen. Det är snudd på mer legitimt att betala en hantverkare svart och köpa en platta fulhämtad Sort Guld (trots full medvetenhet) än att köpa en gråimportkamera.
Handla så länge det går och låt myndigheterna sköta det juridiska, eller om man är riktigt bekymrad slå en signal till berörd myndighet och tipsa :)
 

Zebulah

Aktiv medlem
En stor del av affärsidén för dessa företag är ju att hitta sätt att få in varorna i EU och smita ifrån moms och eventuell tull...
Självklart förstår jag det men hur ska jag som köpare veta att jag åker på 75:- + moms när jag beställer från England. Lite surt på ett paket som kostar 50:- från början.

Numera försöker jag hitta småsaker från Tyskland i första hand och resten av EU i andra hand.
 
ANNONS