Annons

Ryggsäck för utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Beifeldtarn92

Aktiv medlem
Hej!

Jagar efter ryggsäck för att bära med sig utrustningen ut på äventyren.

Har kikat på denna https://www.scandinavianphoto.se/mindshift-gear/kameraryggsack-backlight-18l-photo-daypack---1039493?utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=MindShift+Gear+Kameraryggsäck+BackLight+

Gillar att utrustningen öppnas via insidan mot ryggen så det är väl den typen jag kikat mest på. Gillar verkligen den ovan, men av att döma så är det väldigt lite plats över till annat, kläder och dylikt. Skulle inte göra något om man gick upp ytterligare lite i storlek på väska.

Men vad kör ni med där ute folket? kan ni rekommendera något? Det jag tyckte om med den jag länkade var hur den satt på ryggen, den satt fruktansvärt skönt.
 

cardazio

Aktiv medlem
Den utgångnamodellen lowepro flipside sport 20l aw kanske? Jag har 10 och 15 L varianterna och de är grymma.

Du kan fortfarande köpa dem på aliexpress för ca 600-800 nya och sedan tillkommer 25% moms och 75 kr deklarationsavgift. Ev tullavgift är symbolisk/försumbar.

Exempel på 15L, man får leta lite på sidan:
https://m.aliexpress.com/item/32988958566.html?pid=808_0000_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.32988958566&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=7681lrDPaG_YFb00fb_BNnIJTimJ0RQqSIA-1ZlFMs52zRs7uzBW_3HEnL1OkbLCZqD21552826480383
 

ErlandH

Aktiv medlem
Jag har Backlight 26l och tycker att man får plats med förvånansvärt mycket i extrafacket. Dessutom bra fickor för vattenflaska och liknande.

Men det handlar ju också om hur mycket kamerautrustning du ska bära omkring på. Jag knör in två 7D-hus, 100-400, 17-55/2,8, Fuji X-T20 med två objektiv, kikare, dator, hårddiskar och lite annat i kamerafacket.
 

SSD

Aktiv medlem
Jag lägger en rekommendation för F-stop (fstopgear.com). Har en Sukha av senaste modell och en Loka som har några år på nacken. Öppnas vi ryggplattan där du sedan har access till den ICU du valt. De är stryktåliga, sköna att bära och många genomtänkta fickor, fästen mm.
Köpt dem direkt av F-stop som skickar från lager i Holland när du handlar i Europa så ingen moms/tull tillkommer. De är inte billiga men jag är helnöjd och känslan är att de är ryggsäckar som kommer fylla mitt behov i många många år.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Köp en lite större Lowepro flipside, t ex 400 eller 500 AW. Inred sedan väskan så att du använder det utrymme du behöver till kamerautrustning, kanske blir hälften? Sen kan du använda resten av utrymmet för förstärkningsplagg m.m.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag har en ProTactic 450 AW som jag är mycket nöjd med.

Den är lätt och smidig att ha med sig på flygplatser. Enkelt att ta ur och lägga tillbaka laptoppen och det går att komma åt pass och lite diverse som laddare, extra batterier osv från övre locket.

Den öppnas från baksidan så ingen kan komma åt packningen när du bär den.

Bra fack för kameror, objektiv och diverse. Ibland trycker jag ner en Godox AD400.

Det finns ett inbyggt regnskydd men vill man fästa ett stativ, paraplyer osv så måste man fixa egna remmar. Det finns gott om möjligheter att fästa.

Bra fack för småsaker, både inne och utanpå på sidorna.

Jag har tagit bort midjebältet som jag tycker är helt meningslös och mest är ivägen.

Skön att bära.
 

gunte

Aktiv medlem
Hej!

Jagar efter ryggsäck för att bära med sig utrustningen ut på äventyren.

Har kikat på denna https://www.scandinavianphoto.se/mindshift-gear/kameraryggsack-backlight-18l-photo-daypack---1039493?utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=MindShift+Gear+Kameraryggsäck+BackLight+

Gillar att utrustningen öppnas via insidan mot ryggen så det är väl den typen jag kikat mest på. Gillar verkligen den ovan, men av att döma så är det väldigt lite plats över till annat, kläder och dylikt. Skulle inte göra något om man gick upp ytterligare lite i storlek på väska.

Men vad kör ni med där ute folket? kan ni rekommendera något? Det jag tyckte om med den jag länkade var hur den satt på ryggen, den satt fruktansvärt skönt.
Jag har 36 l varianten och det är den skönaste rygga jag haft, sitter perfekt även fullpackad och tung.
/G
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Har en F-stop men är inte imponerad.
köptes.... kanske 2012... för att det är den största säck som är tillåten att få med som handbagage på flyg.
Den klarar inte regn.
Bärsystemet är hyggligt, absolut inte bra.
Men jag gillar att den öppnas i ryggen.
 

MarkusFjellsson

Aktiv medlem
ANNONS