Annons

Canon 5D Mark II utan objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

defuncta

Aktiv medlem
Just nu lägger jag undan pengar till en 5D Mark II. Men eftersom den inte är speciellt billig så vill jag köpa bara kamera huset först och vänta 2-3 månader med en bra normal zoom. Under tiden kommer jag bara använda mitt fasta 50mm och mitt 70-200 4L IS eller min äldre 30D om jag behöver mer vidvinkel.

Som de ser ut nu så verkar det svårt att få tag i en 5D Mark II om man bara vill ha kamera huset. Om allt går som jag har planerat så ska jag ha sparat ihop till ca 25000:- i slutet av september, oktober någon gång.

Tror ni att man 5D Mark II finns i lager om några månader?


MVH Christian
 

Aahlborg

Aktiv medlem
Om pengar är problemet och du redan har en 30D ska du kanske vänta med köpet. Under tiden kan du ju fundera på vad du vill ha för objektiv och tillbehör till den. Sen är det möjligt att det kommer nya kameror (läs 7D) som kan vara intressanta eller att priset faller något.
 

Clabbe_X

Aktiv medlem
Beställ nu...

Om du beställer en nu så tar det ca den tid du tar på dig att spar pengar innan den kommer.

De objektiv du talar om har äver jag och de fungerar alldeles utmärkt med min MKII.

Keep on shooting - Claes
 

Indy

Aktiv medlem
Just nu lägger jag undan pengar till en 5D Mark II. Men eftersom den inte är speciellt billig så vill jag köpa bara kamera huset först och vänta 2-3 månader med en bra normal zoom. Under tiden kommer jag bara använda mitt fasta 50mm och mitt 70-200 4L IS eller min äldre 30D om jag behöver mer vidvinkel.

Som de ser ut nu så verkar det svårt att få tag i en 5D Mark II om man bara vill ha kamera huset. Om allt går som jag har planerat så ska jag ha sparat ihop till ca 25000:- i slutet av september, oktober någon gång.

Tror ni att man 5D Mark II finns i lager om några månader?


MVH Christian
Använda min 30D om jag behöver mer vidvinkel? Inte får du mer vidvinkel från din 30D! Eller menade du mer tele?
Blev bara lite konfunderad.
Hälsar Lasse
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Lär inte finnas någon här som kan annat än spekulera om det finns 5d mk II-hus i höst till försäljning. Var väl ingen som trodde att det skulle vara sådan brist fortfarande.
 

defuncta

Aktiv medlem
Vart ska jag beställa

Nu har jag lagt undan 20k till kameran och resterande kan jag lägga undan den 25:e.

Frågan är bara vart jag ska beställa den? Vill helst inte vänta 5 månader på den.

Har tittat på lite olika ställen på nätet:

Net on net: Lev. från NetOnNet ca: 2009-09-01 Stämmer ju inte

Komplett.se: Inte i lager. 1 st. 2009-09-16 (Preliminärt)

inwarehouse.se: Inte i lager. 1 st. 2009-09-16 (Preliminärt)

pixmania.se Har den i lager, men vet inte om jag vågar köpa den där.



Vad tror ni är bäst att beställa från? har ni några andra idér.


MVH Christian
 

Ponisch

Avslutat medlemskap
Varför inte beställa den från England?
Nu har jag ju inte tittat på lagerstatusen men du får ju kameran vääldigt mycket billigare iallafall!
Sen bör väl Canon har Europagaranti väl?
 

defuncta

Aktiv medlem
Kan någon vänlig själ ge mig en seriös sida från england och till och med kanske tala om tull och sådant?

mvh Christian
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Nu har jag lagt undan 20k till kameran och resterande kan jag lägga undan den 25:e.

Frågan är bara vart jag ska beställa den? Vill helst inte vänta 5 månader på den.

Har tittat på lite olika ställen på nätet:

Net on net: Lev. från NetOnNet ca: 2009-09-01 Stämmer ju inte

Komplett.se: Inte i lager. 1 st. 2009-09-16 (Preliminärt)

inwarehouse.se: Inte i lager. 1 st. 2009-09-16 (Preliminärt)

pixmania.se Har den i lager, men vet inte om jag vågar köpa den där.



Vad tror ni är bäst att beställa från? har ni några andra idér.


MVH Christian
Jag gjorde samma erfarenhet när jag skulle köpa ett 5DMKII-hus för någon månad sedan. Alla On-line butiker saknade lager och hade diffusa leveranstider. Jag tog och började ringa runt till mindre fotobutiker i Göteborg. På Expert på Avenyn (Tidigare Fischer foto) fick jag napp. De hade en kund som ville ha en 24-105/4 och hade ett 5DMKII kit hemma.
De lade undan kameran åt mig och jag kunde hämta den 30 minuter senare. Mycket bra och kunnigt bemötande och pris detsamma som Scandinavian foto.
Så det kan löna sig att ringa runt.
 

defuncta

Aktiv medlem
Då kanske jag ska vänta lite med att beställa från England. Hittade annars denna sidan.

warehouseexpress.com

De har 5D MKII för 1934 pund till svergie med frakt. Alltså 22366 Kr. Men vilka kostnader tillkommer då? Tänkte på tull och moms?

Blir kanske inte lönsamt i slutändan.


MVH Christian
 

BugEyes

Aktiv medlem
Då kanske jag ska vänta lite med att beställa från England. Hittade annars denna sidan.

warehouseexpress.com

De har 5D MKII för 1934 pund till svergie med frakt. Alltså 22366 Kr. Men vilka kostnader tillkommer då? Tänkte på tull och moms?

Blir kanske inte lönsamt i slutändan.


MVH Christian
England hör till EU och då blir det varken tull eller svensk moms.
 

defuncta

Aktiv medlem
England hör till EU och då blir det varken tull eller svensk moms.
VA!!! Vad är haken då?

En 5D Mark II med canon väska för 22366:- Kanske ska man slå till? Hur funkar de med reklamation och garanti ifrån england, någon som vet de?

Ringde till Expert i gbg, de skulle få in den i nästa vecka för 26k. En hel del mer pengar för samma kamera.

Någon annan som beställt från england som vill dela med sig.



MVH Christian
 

BugEyes

Aktiv medlem
VA!!! Vad är haken då?

En 5D Mark II med canon väska för 22366:- Kanske ska man slå till? Hur funkar de med reklamation och garanti ifrån england, någon som vet de?

Ringde till Expert i gbg, de skulle få in den i nästa vecka för 26k. En hel del mer pengar för samma kamera.

Någon annan som beställt från england som vill dela med sig.



MVH Christian
Under förutsättning att kameran inte är sidoimporterad från Asien ska garantin gälla inom hela EU. Vet inte om det finns någon hake i övrigt eller om man kan lita på butiken.

Warehouseexpress är ju en känd nätbutik så det bör nog inte vara någon risk att beställa därifrån.
 

herodes

Aktiv medlem
Under förutsättning att kameran inte är sidoimporterad från Asien ska garantin gälla inom hela EU. Vet inte om det finns någon hake i övrigt eller om man kan lita på butiken.

Warehouseexpress är ju en känd nätbutik så det bör nog inte vara någon risk att beställa därifrån.
AC foto har haft i lager hela sommaren.
Hur kan det komma sig? Är Tysland prioriterat?
 

defuncta

Aktiv medlem
Under förutsättning att kameran inte är sidoimporterad från Asien ska garantin gälla inom hela EU. Vet inte om det finns någon hake i övrigt eller om man kan lita på butiken.

Warehouseexpress är ju en känd nätbutik så det bör nog inte vara någon risk att beställa därifrån.
Vad tycker ni? Vågar man lite på http://www.warehouseexpress.com

Eller ska man köpa den på expert i gbg för 3000:- mer?


MVH Christian
 

bostam02

Aktiv medlem
Vad tycker ni? Vågar man lite på http://www.warehouseexpress.com

Eller ska man köpa den på expert i gbg för 3000:- mer?


MVH Christian
Det är säkerligen OK, men..... OM det nu mot förmodan skulle vara ngt fel på kameran.... Då ska den skickas tillbaks till England (?) Eller kan du få en garantireparation utförd i Sverige ?
Jag är också intresserad av 5D mkII, men priset i Sverige känns helt enkelt inte OK. Ångrar kanske lite att jag inte slog till när den släpptes. Sen kom ju prishöjning "pga den svaga svenska kronan". Nu har den svenska kronan stärkts betydligt, men fortfarande ligger bl.a. Cyberphoto över 26K. Bara inte elektronikbranschen följer i samma spår som vissa andra branscher i Sverige. "Tillfälliga" prishöjningar pga dittan och dattan som senare visar sig bli permanenta.....
 
ANNONS