Annons

Canon 1Ds Mark IV

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

steve eilertsen

Aktiv medlem
canon eos 5d mk 2

Men jag har ett annat förslag. Man skulle kunna lägga in ett namn i bildfilen som inte syns på bilden men som är sökbar på nätet. Ett specifikt namn för varje användare som man själv väljer, sedan ser man lätt vem som har upphovsrätten till bilden.
Detta med video Nej! har en D5 mark II använder inte videofunktionen. Den ska säljas, har köpare på den när mark IV kommer!
tror in te det kommer finnas en dslr kamera under proffskamerorna 1dsmk3 utan filmning. o så vidare klart en fördel med filmandet å vad har det för betydelse det sitter väl inte i vägen. för syn fältet bara en kul grej å det blir jäkla fint åxå. en som var emot å nu bara kan tänka mig kamera med filmning de finns ju på alla hus grow up!! vi vill ju ha fler funktioner å nu får vi det å då gnyr folk pust !!
 

johann1983

Aktiv medlem
I och med Nikons släpp av en motsvarande kamera så lär det väl bara vara en tidsfråga innan 1D släpps.
Det bör innebära att våren\hösten 2011 så kommer Canon 1Ds Mark IV?
 

eek

Aktiv medlem
som sagt nu när canon 1d Mark IV kommit kan man spekulera mer hur 1Ds mark IV blir och förövrigt tror jag den kan visas upp redan under våren..

så här tror jag om dom nu följer mönstret.

26MP FF
dubbla Digic IV-processorer
exakt samma AF som 1D Mark IV
Filmning som 1D Mark IV
6b/s (1d IV har 160MP/s 1Ds IV blir 26*6=156MP/s)
burst 18-22 antal raw bilder
Iso 100-6400 (bra/användbart på 3200)
hoppas det blir mer dynamisk omfång
3 skärm med 920000 bildpunkter

nått mer?

Pris: 15 - 20 000kr mer än 1Ds Mark III

/Erik
 

bostam02

Aktiv medlem
Om man ser till vad Canon EOS 1D MKIV kommer att kosta så finns det en uppenbar "risk" att denna kamera hamnar över 100kkr .

//Photographer
Jo, antagligen blir det så. Jag har personligen inget intresse av en EOS 1D, men om man kikar på prishistoriken för exempelvis EOS 5D mkII så skylldes ju de tidigare prishöjningarna på dollarkursen. När dollarn nu gått ner så är de svenska priserna fortfarande höga. Svårt att säga om det beror på Canon Svenska AB eller återförsäljarna ? Man kan ju knappast skylla de alltför höga priserna på ökade lönekostnader o.s.v. De flesta företagen i Sverige har ju kickat folk eller sänkt lönerna under pågående ekonomisk kris. Måhända är det så att företagen förstått att (korkade ?) entusiaster köper i Sverige oavsett pris och ligger kvar med en prisnivå som är baserad på en hög dollarkurs ? Vad vet jag ? Men det känns en aning sjukt. Tidigare hade vi väldigt bra priser jämfört med resten av världen. På kameror och objektiv.
 

Fallan

Aktiv medlem
Så har man beställt en Canon 1D mark IV på Calumet Photo här i Los Angeles. Pris $4999 USD tycker jag är överkomligt om den håller vad den lovar :0) Leverans i början av januari... Talade med en fotograf härifrån LA som varit testpilot och han sa den slår Mark III + Nikon D3 på det mesta.

Är det någon som vill köpa en 1D Mark III i kanonskick är det bara att höra av sig, kommer hem i december för att fira jul i Sverige.

/ Peter Fallberg, ProSwedePhoto
 

snap01

Aktiv medlem
Du har uppenbarligen inte provat 17 mm TSE.

mvh.

/janne Höglund
'



Nej men det har luminous-landscape gjort o det visar det vanliga att canon inte kan göra en vidvinkel som är lika skarp på full öppning som tex zeiss 21mm. Men jag kommer testa en själv så ser jag om jag blir lika impad som du.





The MTF graph for this lens anticipates exceptional resolution and contrast. My field results also show this to be the case in practice. As long as one doesn't use the lens either wide open, or closed down past f/11, the 17mm TS/E performs as well as any high quality non-TS ultra-wide angle lens and in fact better than many.
 

Colonel Bogey

Aktiv medlem
Canon EOS 1Ds mkIV

... kommer väl 2010. Någon som har roliga gissningar om releasetidpunkt, prestanda, features?

Skulle tro att man satsar järnet på Canon för att komma ikapp på AF-sidan.

Men det enda som skulle få mitt hjärta att bulta för en 1Ds vore om man tog ett rejält nappatag med det dynamiska omfånget. Jag behöver inte fler pixlar, men tänk att få något eller några bländarsteg till i dynamik!
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Ryktena säger att kameran ska släppas till Photokina i september och få 32 megapixel. Det är inte otroligt, men några säkra källor lär inte finnas. Canon är bra på att hålla tätt.

För övrigt finns det väl redan en tråd om saken?
 

Colonel Bogey

Aktiv medlem
froderberg; sa:
För övrigt finns det väl redan en tråd om saken?
Oops, det missade jag trots sökning på forumet... Får be moderator att ta bort tråden.

EDIT: och det var ju inte så svårt - hittade den gamla tråden direkt....
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS