Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån mer som köpte 5d mkII på Rajala

Produkter
(logga in för att koppla)

Santa771

Aktiv medlem
Var inne av en slump på Rajala foto igår och såg att dom sålde 5d mkII för 18498 är ju galet billigt. Så kunde inte låta bli att köpa en :) Nån mer som beställt? Jag har aldrig handlat där innan nån som har erfarenhet av dom?
 

wh0

Aktiv medlem
Haha, det var just ett snyggt impulsköp :D Den som hade råd till sånna!

Rajala verkar bra. Har hört många som handlat där och blivit nöjda.
 

Santa771

Aktiv medlem
Jag skulle ha väntat lite. Men när dom säljer den 1500 billigare så kunde jag inte låta bli. Men det blir ju vatten och bröd :)
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
tror detta är tredje tråden där någon undrar om man kan lita på Rajala, är det för att det låter finskt eller för att de har så bra priser? I vart fall är de jättebra att ha att göra med, som de flesta andra butikerna i stan.
 

tobbj712

Aktiv medlem
Köpte själv en Black Rapid R-strap där igår. Butiken ger ett mycket mer seriöst intryck än webbplatsen iallafall .
 

Santa771

Aktiv medlem
Nu värkar den vara på väg i alla fall. borde få den i morgon eller på torsdag. man lägntar ju inte så mycket :) Har rignt dit dom är ju väldigt trevliga på telefån i alla fall
 

bostam02

Aktiv medlem
Var inne av en slump på Rajala foto igår och såg att dom sålde 5d mkII för 18498 är ju galet billigt. Så kunde inte låta bli att köpa en :) Nån mer som beställt? Jag har aldrig handlat där innan nån som har erfarenhet av dom?
Beställde min från Cyberphoto den 27/5 för 17.999:-
Den där termosen ingår.
 

NickeR

Aktiv medlem
tror detta är tredje tråden där någon undrar om man kan lita på Rajala, är det för att det låter finskt eller för att de har så bra priser? I vart fall är de jättebra att ha att göra med, som de flesta andra butikerna i stan.
Det bara inte låter finskt, det är en finsk kamerabutikskedja. ;)
 

Stefan-H

Aktiv medlem
Att Rajala ofta är med på FS är kanske inte så konstigt, kan i bland ha riktigt bra priser, men det är väldigt svårt att få någon information i från dom, lyckas man få information så går den inte att lita på och deras leveranstider kan vara oändliga.

Då är t.ex Cyberphoto en mycket säkrare leverantör!

/Stefan-H
 

Santa771

Aktiv medlem
Haha ja det hade väll det :) Nu har paketet kommit det är snabbb jobbat från 31/5 och får det idag :)
 

SubClip

Medlem
Har börjat köpa mer o mer grejer från Rajala, bor man i Stockholm så ligger butiken extremt bra till! De har dessutom inte allt för mycket kötid och personalen är både kunnig och väldigt trevlig och tillmötesgående. Stort sortiment oxå vilket är nice. Känner dock att det börjar bli lite "hemtex" över det med kampanjer som bara avlöser varandra, men det är ju iofs trevligt för oss som handlar!
 

Pekka M

Aktiv medlem
Visst är det kul för oss som handlar! Inte så bra jämförelse dock med företaget som säljer badlakan… :) de som alltid tar ungefär samma pris (normalpris) för sina handdukar, men påstår att det är 50% eller 70% rea. Rajala kör riktiga kampanjer på tillfälligt utvalda produkter. Själv köpte jag ett nytt Canon 70-200/4L för 4990:- (cirka en månad sedan). Nu kostar den 6790:- hos dem. Leveranstiden var under en vecka.
 

Forslund

Aktiv medlem
Rajala har ju kampanj/erbjudande på speedlite 580 EX II just nu. Nästan 800 kr mer än Cyberphotos ordinare pris. Säker på att det inte är samma firma som kränger lakan med påstådd rabatt?:)
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Tyvärr är de dock värdelösa på att uppdatera sin hemsida vad gäller begagnat. Skulle köpa en 450d i toppskick, ringde och kolla och tjejen sa att den fanns och att hon la undan den. jag offrade hela lunchen i förrgår för att cykla dit och köpa den åt en kollega. Men den fanns inte när jag kom, det var bara lådan, utan glugg och övriga grejer förutom kamerahuset. Å andra sidan hade de ju bra pris på en ny likadan, så jag köpte en sån till kollegan idag, och hon var glad för det. Men bästa fyndet är fortfarande 50d med 15-85mm för 10999 kr, finns fortfarande kvar, tydligen har de totalt 50 st 50d-hus kvar, så det finns fortfarande tid att fynda.
 

William Spiik

Aktiv medlem
Visst är det kul för oss som handlar! Inte så bra jämförelse dock med företaget som säljer badlakan… :) de som alltid tar ungefär samma pris (normalpris) för sina handdukar, men påstår att det är 50% eller 70% rea. Rajala kör riktiga kampanjer på tillfälligt utvalda produkter. Själv köpte jag ett nytt Canon 70-200/4L för 4990:- (cirka en månad sedan). Nu kostar den 6790:- hos dem. Leveranstiden var under en vecka.
Fanns 70-200mm f4 för 4.900? Ohh shit, varför såg inte jag det. :(
 
ANNONS