Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 4 kromatisk aberation

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne B

Aktiv medlem
Plötsligt så har min valmöjlighet att bocka för rutan kromatisk aberation försvunnit. De andra valmöjligheterna finns kvar så det är bara den lilla rutan som försvunnit. Nu har jag den senaste uppgraderingen och funderar på om rutan kanske taits bort och funktionen ingår som standard. Är det någon som vet.
JB
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Lightroom 4.1 har en betydligt förbättrad funktion för borttag av CA och du hittar den under Objektivkorrigeringar och fliken Färg. Här finns fler möjligheter att justera bort CA än i tidigare versioner.
 

Janne B

Aktiv medlem
Lightroom 4.1 har en betydligt förbättrad funktion för borttag av CA och du hittar den under Objektivkorrigeringar och fliken Färg. Här finns fler möjligheter att justera bort CA än i tidigare versioner.
Ah, där var den! Tusen tack, och som jag har letat ;-) Jag visste jag sett den någonstans och även konstaterat att den var förbättrad, men ibland blir man bara tokig. Jag tänkte inte på att ändra i rubriken utan fastnade på profiler. Än en gång tack!
JB
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Kul att kunna hjälpa till.
Det tog mig ett tag att vänja mig med det nya gränssnittet i Lightroom 4, men nu när jag vant mig tycker jag det är väldigt bra.
 
ANNONS