Annons

G3, snabb är?

Produkter
(logga in för att koppla)

.Z.

Aktiv medlem
Har nu beställt ett panna 14-42 på MM, varför jag håller mig till dem beror på att jag har presentkort där. Verkar vara lite brist på dem, Panasonic själv har dem inte och MM i Bäckebol, Gbg hade inget heller. Dom hittade dock ett på MM Stockholm som var splittat ur ett paket men oanvänt, får det för 1700.

Hoppas att få det innan helgen :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express
 

.Z.

Aktiv medlem
Jaha, jag som tänkte göra detta enkelt, köra kitzoom. Nu blev det en Oly 45/1.8 på Tradera och nu tänker jag bara fast optik. Pannas 20/1.7 är given samt 12/2.5. En OM-D nästa år på de så :)
 

PMD

Aktiv medlem
12/2.5 ver jag inte vad det är för djur. Jag tror att du har att välja mellan Olympus 12/2.0 och Panasonic 14/2.5.

Jag har den senare och den är helt klart godkänd. :)
 

.Z.

Aktiv medlem
Är mycket nöjd med skärpa, bokeh samt kvalitetskänslan men en sak stör mig lite, den fokuserar något långsammare än min kitzoom och jagar lite innan den låser. Kitzoomen låser lixom direkt.

Är lite konfunderad över detta men hittade faktiskt en test där testaren påstod att den var ngt långsammare än Olys kitzoom, detta enligt honom medvetet för att säkerställa exakthet i skärpan vid kort skärpedjup. Om detta stämmer vet jag dock ej?

Edit: Ska klargöra att det är jämfört med min panna kitzoom som den är lite långsammare.


Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
ANNONS