Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 35/1,4, pris

Produkter
(logga in för att koppla)

SINGO

Aktiv medlem
Jag har Sigmas nya 35:a till canon 7d. Tycker att af funkar bra. Skärpan är så pass god att det är klart användbart från f/1.4. Tycker af:en inte skiljer sig från mitt Canon EF 50/1.4...
 

bostam02

Aktiv medlem
Canon EF 35/2 IS USM kanske (för oss canonister)
Nej. Den är väl bara ungefär en tusenlapp billigare än Sigmas nya 35mm. Om de rapporter jag sett hittills stämmer angående Sigma 35mm - jämfört Canons och Nikons bästa 35mm - så är Canons nya 35mm F2 IS borta från kartan. Priset är på tok för högt.
Min åsikt.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Om man tänker på att Nikons eget kostar dubbelt så mycket som Sigmas nya så finns det ju risk att de har snålat på något. Det låter ju inte som att det skulle vara optiken och byggkvalitén, så fokusen ligger väl lite i riskzonen där kanske...

Canon EF 35/2 IS USM kanske (för oss canonister)
Nikon har också 35/2,0, men jag ser inte dem som riktiga alternativ när de är ett helsteg ljussvagare. 35/1,4 finns ju från andra tillverkare också, men mycket dyrare...
 

perperub

Aktiv medlem
Ser ju onekligen väldigt lovande ut! Då menar jag inte bara baserat på det företagets "recension", utan den helheltsbild jag fått från flertalet forum och recensioner.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Angående af, ingen ide o testa på MM. Skillnaderna märks nog främst i skummare belysning. I bra ljus är den säkert snabb o träffsäker.
 

DavidBerg

Aktiv medlem
Jag är intresserad av objektivet i Nikonfattning och det verkar svårt att hitta ännu. Ingen säger sig ha i lager och ingen kan säga när det ska komma. Finns några hemelektronikbutiker som säger sig ha ett datum, men de har ändrat datum ett flertal gånger. Jag har även kollat amazon och de verkar ha fått in några ex
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00A35X8ZG?ie=UTF8&force-full-site=1&ref_=aw_bottom_links
De har gratis frakt till Sverige och med dagens växelkurs ligger de några hundralappar under de svenska priserna. Jag blir lite sugen men jag ska nog avvakta lite till. Förhoppningsvis betyder detta att de svenska handlarna också snart får in dem.
 

Erikhaglund

Aktiv medlem
Kan omöjligt bestämma mig för Sigmat eller Canons 35/1,4L! Det enda som talar till Canons fördel just nu, som det verkar, är att L-gluggar är så himla charmiga. Sigmat skulle bli mitt enda tredjepartsobjektiv i väskan, om jag väljer det...
 

revolvopolis

Aktiv medlem
Kan omöjligt bestämma mig för Sigmat eller Canons 35/1,4L! Det enda som talar till Canons fördel just nu, som det verkar, är att L-gluggar är så himla charmiga. Sigmat skulle bli mitt enda tredjepartsobjektiv i väskan, om jag väljer det...
Nästan halva priset för sigman och ändå funderar man på en canon :)

Man får nästan sigmas 35 1.4 och 85 1.4 för samma pengar och ändå tvekar man. Det är mycket fåfänga och status i en röd ring :)
 

SINGO

Aktiv medlem
Kan omöjligt bestämma mig för Sigmat eller Canons 35/1,4L! Det enda som talar till Canons fördel just nu, som det verkar, är att L-gluggar är så himla charmiga. Sigmat skulle bli mitt enda tredjepartsobjektiv i väskan, om jag väljer det...
Så är det för mig, Sigman passar in väl bland mina L-gluggar. Är om möjligt mer stabilt byggd!
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Synd att Sigman inte är vädertätad - en akilleshäl hos Canons 35:a. Annars helt klart ett intressant alternativ. Undrar just när Canon släpper sin mark 2:a...läge nu!
 
ANNONS