Annons

CC 2014 - Curves menyvalsaknas

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Jag har uppgraderat från CC till CC 2014.

Ibland försvinner lagermenyvalet för Curves, se bild från hur det ska se ut.

Det händer när jag jobbat några timmar och har ett antal photoshopfiler öppna.

Har sett liknande saker i CC men då krävdes det betydligt fler photoshopfiler innan det instäffade, nu kan det hända när jag öppnar så få som fem filer.

Jag har 32 gig i datorn som är nästan ny. Det är PC och Win8.1.

Problemet försvinner när jag startar om Photoshop. Att starta om är inte så kul när man jobbar med många filer parallellt.

Hittade inget när jag googlar men det kan vara för att jag inte kommer på någon bra sökterm.

Någon annan som sett samma sak?
 

Bilagor

joakim d

Aktiv medlem
Det är inte så att du har en arbetsyta där Curves inte finns med och att du av misstag växlar till den ytan?
 

iSolen.se

Guest
Det är inte så att du har en arbetsyta där Curves inte finns med och att du av misstag växlar till den ytan?
You tell me...:)

Nej, men visst skulle jag kunna råkat komma åt någon knapp / något reglage. Men vad / vilken?

Jag brukar ta till levels istället vilket funkar för enklare justeringar. Levels jobbar på samma data som Curves.
 

robert nordin

Aktiv medlem
You tell me...:)

Nej, men visst skulle jag kunna råkat komma åt någon knapp / något reglage. Men vad / vilken?

Jag brukar ta till levels istället vilket funkar för enklare justeringar. Levels jobbar på samma data som Curves.
Nu har inte ps. framför mig, men väljer man inte "arbetsyta" uppe i högra hörnet på PS desktop? Finns ett gäng att växla mellan.
 

Bandit Art Design

Aktiv medlem
Hur menar du att det försvinner?

Försvinner även Curves i Adjustments? Du kanske bör kontakta Adobe för det verkar konstigt.
 

iSolen.se

Guest
Ska kolla nästa gång.

Det är alltså det inringade menyvalet som försvinner när jag har många filer öppna. Själva menyn finns kvar.
Nu hände det igen. Minnet är inte slut. Curves lagermenyval är borta. Curves som adjustment i huvudmenyn fungerar och mitt redan existerande curveslager fungerar också, kan bara inte skapa nya. Jag har tre photoshopfiler öppna och Photoshop använder 7GB minne, Capture NX2 är igång med 20 filer öppna och använder bara 8GB.
 

Bilagor

iSolen.se

Guest
Nu hände det igen. Minnet är inte slut. Curves lagermenyval är borta. Curves som adjustment i huvudmenyn fungerar och mitt redan existerande curveslager fungerar också, kan bara inte skapa nya. Jag har tre photoshopfiler öppna och Photoshop använder 7GB minne, Capture NX2 är igång med 20 filer öppna och använder bara 8GB.
Ha! Hittade felet.

Menyvalet är där men det är ersatt av ett streck.

Löser inte problemet men jag kan fortsätta jobba, det är ju bara att klicka på strecket. De andra strecken är inte klickbara.

Innan någon säger att det är fel på min installation, jag har haft felet på gamla CC och även CS6 på en annan dator fast då krävdes det fler photoshopfiler öppna.
 
ANNONS