Annons

Astrobild + stormbild

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Hej,

jag behöver en serie bilder av vintergatan och några stormbilder med dramatiska moln. Gärna hög upplösning. Har hittat massor med gratis astrobilder men nästan alla är oskarpa, alla har inte tillgång till en följare så då blir det trails.

Finns det någon där ute som kan tänka sig skänka eller sälja såna till mig?

De ska användas som delar i en design.

mvh Ola
 

Calle_B

Medlem
Hej,

jag behöver en serie bilder av vintergatan och några stormbilder med dramatiska moln. Gärna hög upplösning. Har hittat massor med gratis astrobilder men nästan alla är oskarpa, alla har inte tillgång till en följare så då blir det trails.

Finns det någon där ute som kan tänka sig skänka eller sälja såna till mig?

De ska användas som delar i en design.

mvh Ola
http://www.fotosidan.se/pools/view/10/3564048.htm ?_tab=commentstab

Den här säljes förstås. (endast i en upplaga, 7995:)
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Bäst är att ta egna bilder eller köpa stockbilder. Det kan bli dyrt att köpa färdiga verk för att användas i en komposit om du nu ska ha ett ett par stycken bilder.
Om du måste ha en vintergatsbild som håller hög kvalité fotograferad med hjälpa av en följare så har du plötsligt väldigt få astroscapefotografer att vända dig till. De flesta kör utan följare.
Kolla med Australienbaserade fotografer. Där finns det gott om astroscapefotografer om man jämför med norden. Dock kan det se mysko ut med en förgrund fotograferad på norra halvklotet och en natthimmel från södra.

Carls bild är riktigt fin och håller en hög kvalité utan att ens använda tracker. Dessutom får det anses rätt billigt i förhållande till att du begär en högupplöst digital kopia av ett färdigt verk som ska användas till fyrbilden.

Absolut bäst är väl ändå att köpa en färdig fyr/vintergatsbild. Det finns det gott om. Finns en känd Sverigebaserad fotograf som håller extrem hög kvalité som har både det ena och det andra gällande fyrar.

Tillägg: en följare kostar 2200kr inkl frakt. Köp en sådan och sedan kan du ju sälja den för nästan samma peng.

/Stefan
 
Senast ändrad:
ANNONS