Annons

Canon Eos R sätts på när den är inställd på off

Produkter
(logga in för att koppla)

UTU Foto

Medlem
Hej

Jag har märkt, dock endast vid ett fåtal tillfällen, att min nya Canon EOS R går igång av sig själv trots att den är inställd på Off. Den står sedan på ett par sekunder och skriver till minneskortet sedan stänger den av sig. Anledningen att jag märkte det var att autofokusmotorn stod och jobbade och lät.

Vet inte om det är meningen att min Canon EOS R ska fungera på detta sätt och om det nu är så varför.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Hej

Jag har märkt, dock endast vid ett fåtal tillfällen, att min nya Canon EOS R går igång av sig själv trots att den är inställd på Off. Den står sedan på ett par sekunder och skriver till minneskortet sedan stänger den av sig. Anledningen att jag märkte det var att autofokusmotorn stod och jobbade och lät.

Vet inte om det är meningen att min Canon EOS R ska fungera på detta sätt och om det nu är så varför.
Är det i anslutning till att du stängt av eller långt senare?
 

UTU Foto

Medlem
Då har jag inget klokt att bidra med tyvärr. Ännu mer märkligt att det är objektivrelaterat.
Tror nog inte det är objektiv relaterat skulle vara mycket märkligt. Bara hittat ett liknande fall gällande en Canon kamera på internet och då handlade det om en 60D, dock utan förklaring eller lösning.

Ska vara lite mer uppmärksam på omständigheterna om det händer igen.

Tack för din tid!
 

VargenW

Aktiv medlem
Hör av dig till Canons support, jag har faktiskt fått hjälp som funkade av dem en gång. Det här låter ju väldigt speciellt, det är säkert något de bör få reda på om de inte redan vet.
 
ANNONS