Annons

Synpunkter på DHS

Produkter
(logga in för att koppla)

cw-op

Aktiv medlem
[way - absolut inte på en fotosida iaf!

Det har skrivits mycket om avundsjuka & jante här. Jag tror inte att en enda av dom som reagerat mot Skolan har drivits av avundsjuka eller jante? (Okey kanske en då(C;?)

Jösses!
OBS GRODA AV MIG - GLÖM DEN!
En retorisk finess som KAN misstolkas! Jag tror verkligen inte att en enda som har reagerat mot SKOLAN har drivits av avund eller janteism! Bara så att ingen känner sig utpekad helt i onödan! JANNE
 

Tammy

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Bara så jag vet vilket du menar. Är det det med en breddad opartisk jury som nominerar? Om så, förklara det lite mer i praktiken och i detalj så vi kan ta ställning. Det kom ju ett intressant annat detaljerat förslag av en annan medlem så det är intressant att se likheter och olikheter.
Ja, det är så jag tänker.
Andra bra förslag har även Per Folkesson och Nonno kommit med.

Har man en breddad opartisk jury som inte är medlemmar i själva gruppen/sällskapet så tror jag att man hade sett en annan bredd också.
 

hansen2

Aktiv medlem
Många primadonnor här. Ungefär som Persbrandts kollegor som gick i taket för att han hade fräckheten att säga upp sig från Jobbet på Dramaaaaten :)

Jag står för att jag benämnde FS's topp 100 för "Hötorgskonst". Jag anser mig även ha rätten att svänga mig med ordet då jag producerat en hel del av den varan själv. Men den uppmärksamme hade knappast satt latten i halsen då jag även skrivit annat om just den typen av fotografi, men man snappar som vanligt upp det man vill. Nä nu skall jag läsa något annat ... :)

/Johan
 

Tammy

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Många primadonnor här. Ungefär som Persbrandts kollegor som gick i taket för att han hade fräckheten att säga upp sig från Jobbet på Dramaaaaten :)

Jag står för att jag benämnde FS's topp 100 för "Hötorgskonst". Jag anser mig även ha rätten att svänga mig med ordet då jag producerat en hel del av den varan själv. Men den uppmärksamme hade knappast satt latten i halsen då jag även skrivit annat om just den typen av fotografi, men man snappar som vanligt upp det man vill. Nä nu skall jag läsa något annat ... :)

/Johan
Johan, vad du sagt många ggr innan är totalt orelevant! Utan det handlar om det du skrev nu!

Jag har ett heltidsjobb, hem, och ett liv utanför FS och har tyvärr inte tid att sitta här dagarna i ända och häcka eller gå igen om alla inlägg som sagts förut - jag har ingen aniiing om vad du sagt förut om dessa bilder, utan bara det du sade nu!

Vilken kategori placerar du dig själv inom??? Jag vill gärna veta då du länkar till en sida där flertalet av mina bilder finns på, och jag har varken bett de hamna där eller bett folk kommentera mina bilder. Men det är kanske det vi inte ska göra här på fs, kommentera bilder?
 

hansen2

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Johan, vad du sagt många ggr innan är totalt orelevant! Utan det handlar om det du skrev nu!
Det är synnerligen relevant!

Jag har ett heltidsjobb, hem, och ett liv utanför FS och har tyvärr inte tid att sitta här dagarna i ända och häcka eller gå igen om alla inlägg som sagts förut - jag har ingen aniiing om vad du sagt förut om dessa bilder, utan bara det du sade nu!
Då föreslår jag att du läser ikapp från där du slutade dagen innan! Annars hamnar du helt offside som nu ...

Vilken kategori placerar du dig själv inom??? Jag vill gärna veta då du länkar till en sida där flertalet av mina bilder finns på, och jag har varken bett de hamna där eller bett folk kommentera mina bilder. Men det är kanske det vi inte ska göra här på fs, kommentera bilder?
Vet inte vad jag skulle katagorisera mig som, håller på med lite diverse. Men som jag skrev (alldeles nyss) har också jag släppt ifrån mig en hel del "Hötorg". Hade du inte tid att läsa det heller? :)

/Johan
 

Tammy

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Det är synnerligen relevant!



Då föreslår jag att du läser ikapp från där du slutade dagen innan! Annars hamnar du helt offside som nu ...



Vet inte vad jag skulle katagorisera mig som, håller på med lite diverse. Men som jag skrev (alldeles nyss) har också jag släppt ifrån mig en hel del "Hötorg". Hade du inte tid att läsa det heller? :)

/Johan


Jo, jag har läst dina nedlåtande rader Johan, din föraktfulla attityd och jag tycker det är en trist syn du har!
Och jag tror knappats man lockar så många "hötorgskonstnärer" till sig om man går ut med en syn som detta!
 

hansen2

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Jo, jag har läst dina nedlåtande rader Johan, din föraktfulla attityd och jag tycker det är en trist syn du har!
Och jag tror knappats man lockar så många "hötorgskonstnärer" till sig om man går ut med en syn som detta!
Jag tycker det är trist med ditt illvilliga sätt att diskutera. Jag tror nämligen att du läst allt som skrivits i den här tråden men endast tagit fasta på det som gått att attackera, för det är ju dumt att ta in det andra som skrivits som inte odlar konflikten?

/Johan
 

Tammy

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Jag tycker det är trist med ditt illvilliga sätt att diskutera. Jag tror nämligen att du läst allt som skrivits i den här tråden men endast tagit fasta på det som gått att attackera, för det är ju dumt att ta in det andra som skrivits som inte odlar konflikten?

/Johan
Då tror du väldigt fel, har definitivt inte läst vad du sagt tidigare om hötorgsbilder.

Gått att attackera? Nej, jag svarar på det som är av intresse. Och när jag läser ditt inlägg om hötorg så vill jag gärna veta vad du menar med det.

Men det är bra att du bidrar med så många förslag och inte skriver om Topp 100 m.m. som inte precis bidrar till något annat än just att se ner på andra fotografer.
 

hansen2

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Då tror du väldigt fel, har definitivt inte läst vad du sagt tidigare om hötorgsbilder.
Hötorgsinlägget skrevs imorse. Du har alltså gått tillbaka och läst vad som skrivits tidigare.

Men det positiva jag skrivit om denna genre var ju inget kul då det inte var något att ondgöra sig över, eller hur? :)

/Johan
 

Tammy

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Hötorgsinlägget skrevs imorse. Du har alltså gått tillbaka och läst vad som skrivits tidigare.

Men det positiva jag skrivit om denna genre var ju inget kul då det inte var något att ondgöra sig över, eller hur? :)

/Johan
Har verkligen försökt se var du skrev något positivt Johan, men kan tyvärr inte utläsa den någonstans.Du får nog allt hjälpa mig hitta det positiva du skrev, gör du det? :eek:)

Jag tycker bara att man behöver inte vara nedlåtande, det är allt Johan, och det tyckte jag du var.

Godnatt till dig också! :eek:)
 

lottawe

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Jo, ska DHS förbli vad den nu är (jag tror inte att vi genom att "vänta och se" som redax uttrycker det kommer att få se några förändringar annat än minimala) så har du rätt i att beskrivningen av DHS måste ändras eller kompletteras annars är den vilseledande. Om nu inte någon trycker på knappen DHS-reset, men det har jag gett upp hoppet om.
Möjligt att jag var otydlig, men jag menade inte främst att beskrivningen skulle behöva ändras för den sakens skull, utan snarare menade jag att peka på att allt skapande inte uppfyller beskrivningen. Jag tycker dock inte beskrivningen ska omformuleras för att gynna det jag tog upp som var något av hötorgsmålarnas brist.



Och för tydlighets skull om någon inte vill läsa tillbaks. Inlägget Mattsens citat var svar på var tredje stycket i detta (så ingen behöver gissa att jag syftar på någon särskild bild på fs):

"Jag har hittills inte nämnt hötorgskonst i diskussionerna, men det börjar ju bli ett allmänt vedertaget begrepp här på fotosidan. Hur kom det in här ursprungligen förresten?

Iaf. Många av hötorgskonstnärerna var ju faktiskt jätteduktiga på att måla. Att de inte nådde något direkt erkännande orsakades nog en del p.g.a. av bristande fantasi. De massproducerade samma motiv och behärskade tekniken väl, men de hade hade bristande förmåga att se nya bilder. Mycket blev reproducerat.

Nu vill inte jag tala för vad som skulle matcha den termen eller inte på fotosidan om något, men om något nu skulle passa under det uttrycket så tycker jag iaf att någon viktig ingrediens saknas för att matcha beskrivningen som finns för dhs.

Med det inte sagt att allt i dhs har de ingredienserna nu heller, och för all del.. Inte hela mitt arkiv heller. Jag har nog lagt en hötorg i dhs, men fick mig en tankeställare nu.. Ska skärpa mig.."
 
Senast ändrad:
ANNONS