Annons

Moderskeppet startar distanskurs i fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

gedjan

Aktiv medlem
Alltså om jag fortsätter jobba 100% (har fast jobb) och läser t.ex distanskursen Digital bildbehandling 7,5hp på fritiden, räknas jag som student då? Eller hur fungerar det?
Yes, med möjlighet att köpa prg.varor till studentpris osv.
Edit, många som hann före mig...
 

Navqual

Medlem
Läste digital bildbehandling med samma lärare som i fotokursen, så otroligt pedagogiska.

Är också anmäld!
 

J_C

Aktiv medlem
Läste också digital bildbehandling i höstas och ser verkligen fram emot att även läsa fotokursen!
 

tgr

Aktiv medlem
Nu har första antagningsbeskedet kommit på studera.nu
Jag kom in på kursen!
Några fler?
 

e2zippo

Medlem
Grattis Erik! Jag har inte hört nåt än, men ska väl få ett mail eller måste man logga in på studera och kolla?

Edit: loggade in såg precis att jag stod som reserv i alla kurser jag sökt, plats 839 i digital efterbehandling, jippi :)
 
Senast ändrad:

Monty

Aktiv medlem
Ni som kommit in får gärna tacka nej, jag står som reserv 1400 någonting om jag fattade allt rätt...
Nu börjar jag ana varför man skulle ha satsat på bra betyg även i de tråkiga ämnena på gymnasiet och inte bara på de tekniska ämnena :)
 

johannaj78

Aktiv medlem
Jag blev antagen till båda kurserna!

Man måste tydligen logga in och kolla. Jag har i alla fall inte fått nåt mail (än).
 

tgr

Aktiv medlem
Jag fick inget mail heller utan loggade bara in på studera.nu.
Mina betyg suger men 1.3 på högskoleprovet räckte tydligen.

Glöm inte att tacka ja/(nej)!
 

timofej

Aktiv medlem
Kan någon berätta var gränsen går för att komma in? Jag har meritvärde BG-15.38 (vad det än betyder). Hur långt är det till antagningsgränsen? Med andra ord vem av de antagna har det lägsta "meritvärde"?
 

tgr

Aktiv medlem
Jag såg att statistiken redan finns på nätet hos VHS.
http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442

1100 Platser
1225 Platser ink. överintag
1225 Antagna
3314 Behöriga sökande
2030 Reserver

BF 4.0 (13 antagna av 42) (Avslutad folkhögskoleutbildning)
BG 16.29 (874 antagna av 2786) (Slutbetyg från gymnasium eller komvux)
HP 0.10 (338 antagna av 397) (Högskoleprovsresultat)
ÖS (0 antagna av 482) (Övriga sökande)

Det kan konstateras att högskoleprovet är en räkmacka in på kursen.
Jag tittade lite snabbt på Digital Bildbehandling och intagningspoäng ser lika ut där. Så kom ni inte in iår gör högskoleprovet. Första gången är lite ovant men andra försöket brukar gå bättre!
 

masterpower

Aktiv medlem
Har 14.71 och fick reservplats nr 546 på Fotografi - Visuell kommunikation och nr 254 på Digital bildbehandling.

Vet dock ej hur många av de antagna som kommer att tacka nej!! chansen att komma in är inte jätte stor men den finns =)
Kan någon berätta var gränsen går för att komma in? Jag har meritvärde BG-15.38 (vad det än betyder). Hur långt är det till antagningsgränsen? Med andra ord vem av de antagna har det lägsta "meritvärde"?
 

timofej

Aktiv medlem
Jag såg att statistiken redan finns på nätet hos VHS.
http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442

1100 Platser
1225 Platser ink. överintag
1225 Antagna
3314 Behöriga sökande
2030 Reserver

BF 4.0 (13 antagna av 42) (Avslutad folkhögskoleutbildning)
BG 16.29 (874 antagna av 2786) (Slutbetyg från gymnasium eller komvux)
HP 0.10 (338 antagna av 397) (Högskoleprovsresultat)
ÖS (0 antagna av 482) (Övriga sökande)

Det kan konstateras att högskoleprovet är en räkmacka in på kursen.
Jag tittade lite snabbt på Digital Bildbehandling och intagningspoäng ser lika ut där. Så kom ni inte in iår gör högskoleprovet. Första gången är lite ovant men andra försöket brukar gå bättre!
Tack för svaret Erik! Visste inte att infon fanns på VHSs hemsida.

Är det någon som vet hur BG-värdet uträknas?
 
ANNONS