Annons

Angående Galleri FS

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Mycket kan man säga om Galleri FS, men jag tycker det är väldigt kul att elmfelt vuxit som mederator senaste åren. Lyckas hålla en bra nivå utan onödig pajkastning.
 

Forslund

Aktiv medlem
Då är min fråga hur juryns uppfattning om en bra bild kan skilja sig så diametralt från vad "gemene man" tycker. Case in point; En bild som har 29 kommentarer, genomgående positiva och ett snittbetyg på 4,29. Upplagd för bedömning och ratad. Jag finner det förbannat intressant, och därför är jag fortfarande undrande till vad som ligger till grund för bedömningen.
Jag har bilder som fått 4.75+ och som jag aldrig skulle drömma om att försöka få in i GFS..
Hur folk röstar beror på så mycket andra saker.. Jag har fått en massa femmor på bilder som jag själv tycker rent dåliga men som jag lagt upp för att få konstruktiv kritik på.
 

Acidgen

Avslutat medlemskap
TLDR

Jag har lagt upp åtskilliga av mina bilder till bedömning för inträde i Galleri FS och varenda en har kategoriskt blivit nekad och med tanke på den feedback jag får på mina bilder både här och från folk utifrån som tittar på dem kan jag inte förstå det, speciellt inte om man tittar på somliga av de bilder som ligger i Galleri FS idag;

* Ett allmänt färgsudd av blått som den erfarne fotografen vet är en rörelseoskarp fotografering av porlande vatten i skymning men som bildmässigt inte säger ett skit och dessutom kan tas av precis vem fasen som helst.
* Tre silhuetter av vasstrån mot en kvällshimmel.
* En älg i skymning med tämligen dassiga färger (men bra skärpa, det ska erkännas)
* En kornig svartvit bild med låg kontrast som föreställer en lättklädd kvinna som hänger sig i en trädgren.

Inga av dessa är i mina ögon någon storslagen fotografi som det så storvulet antyds att man vill ha till Galleri FS men likafullt är de med, min fråga är; Varför?

Visst, detta kan låta som "Surt sa räven om rönnbären" men jag blir uppriktigt nyfiken därför det verkar väldigt arbiträrt vad som väljs in som bra fotografi.
Sant så sant....
 

Dark_Jester

Aktiv medlem
Tänka sig så oväntat, mitt senaste bidrag togs inte in... Trots att jag fått idel beröm från alla olika upptänkliga håll... O:)
 

NikonFX

Aktiv medlem
Tänka sig så oväntat, mitt senaste bidrag togs inte in... Trots att jag fått idel beröm från alla olika upptänkliga håll... O:)
Har tittat igenom alla dina bilder i din profil på FS och ingen ger någon direkt woaw-faktor. Bilden "The makeup doesn't cut it anymore" är klart intressant som idé men saknar en del i genomförandet. I övrigt är bilderna rätt medelmåttiga och jag hade blivit upprörd om bilder på denna nivå kommit med i Galleri FS.

PS Jag tar inte själv bilder som plattsar i Galleri FS. Är bara en speciell stil som kvalar in i FS men gemensamt är att bilderna är speciella/annorlunda - även om jag själv tycker att de flesta är rätt tråkiga DS
 
ANNONS