Annons

Inflödet av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
n0vem6er skrev:
Märkligt påstående, måste man vara etablerad författare för att recensera böcker?
Hmm... Märkligt är det väl snarare att citera ett 1,5 år gammalt inlägg långt upp i en lång tråd helt utanför sitt sammanhang?

Läser man Fredriks inlägg i sin helhet så finns det ju inget som säger att man skall vara etablerad för att kommentera. Snarare precis tvärtom!

alcedo [E.F.S] skrev:
Tänkte bara kommentera (!) en sak här (lite off topic kanske...); en del nybörjare har konstaterat att det är svårt att ge kommentarer på bilder, och det stämmer ju.

Att kommentera är något man lär sig, mina första kommentarer var också av typen "snyggt" eller "läckert" o s v. Men i och med att man börjar kommentera lite mer så börjar man också titta på bilderna på ett annat sätt. Det är en process som kanske bidrar till ett mer medvetet bildtänkande i ännu högre utsträckning än vad kommentarer på de egna bilderna gör. Kommenterandet är nytt för mig än så länge (jag har lämnat färre än 20 kommentarer hittills) men jag finner det mycket utvecklande :eek:)

Så jag skulle tro att det är just att stimulera kommenterandet som behövs. Rent tekniskt kan det nog inte bli mycket enklare än det är just nu. Det handlar nog mer om att lyfta fram okommenterade bilder, verkligen inbjuda till att kommentera, försöka göra så att "nybörjarna" känner sig trygga i att det är OK med korta kommentarer. Huvudsaken är att var och en gör efter bästa förmåga.

/fredrik
 
ANNONS