Annons

bildskärm till macbook

Produkter
(logga in för att koppla)

charliebob

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har en MacBook och letar nu efter en extern bildskärm jag ska använda främst till bildredigering. Mac skärmarna är enligt mig alldeles för dyra, så jag letar efter ett alternativ som passar till Mac.
Undrar även vad för sorts sladd man då behöver (måste det vara en mac sladd?)

Kan någon rekommendera en bra skärm för bildredigering som är relativt billig (maxpris ca 5000-6000)? eller ge tips på vad man ska undvika/leta efter?

Mvh Ina
 

PetFish

Aktiv medlem
Om du har en nyare Mac med den lilla displayporten så finns det diverse adaptrar att köpa, så i princip borde vilken modern skärm som helst fungera. Kolla dock innan köp vilka utgångar den har och om det finns en adapter som passar skärmen och din Mac. Äldre Mac'ar har jag ingen koll på.

Skärmar har jag dock inga tips på då jag har en dyring.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Har du Mini display port finns det adaptrar från den till VGA (analog, gammaldags skärmar) och DVI (Digital, modernare skärmar) från Apple och sen finns det från andra märken till HDMI (digital bild och ljud för hemmabio/TV), fast då utan ljud förstås. Det finns också DVI till HDMI adaptrar om det skulle behövas.

De kostar ca 300 kr/st. Jag kan inte tänka mig att en modern skärm skulle kräva något annat än DVI som är att föredra i det här sammanhanget.

Vad gäller skärmar kan inte jag heller upplysa dig tyvärr....
 

charliebob

Avslutat medlemskap
tack för svaren! det visade sig att min macbook inte är av den nyare sorten så jag får väl gå till en apple store och fråga.
 
ANNONS