Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Property Release !?

Produkter
(logga in för att koppla)

ingemarh

Aktiv medlem
Hej vänner och kollegor, har lite bråttom !
Jag behöver behöver tipps om genomtänkt property release för industri- och företag (område, verksamhet, personal och byggnader).
Önskar förstås hitta en sådan i Word eller Excell format (redigerbar).

Tack på förhand
Ingemar H
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Är det i Sverige du ska använda det? Någon "property release" ska normalt inte behövas eftersom man inte har rätt till sin egendoms avbild om den inte omfattas av mönsterskydd, upphovsrätt, etc.
 

ingemarh

Aktiv medlem
Om Ni kan hjälpa !

Hej vänner och kollegor, har lite bråttom !
Jag behöver behöver tipps om genomtänkt property release för industri- och företag (område, verksamhet, personal och byggnader).
Önskar förstås hitta en sådan i Word eller Excell format (redigerbar).

Tack på förhand
Ingemar H
Behöver blixthjälp !
Har Ni möjlighet att hjälpa mig vore jag evinnerligt tacksam.

DS
 

ingemarh

Aktiv medlem
Är det i Sverige du ska använda det? Någon "property release" ska normalt inte behövas eftersom man inte har rätt till sin egendoms avbild om den inte omfattas av mönsterskydd, upphovsrätt, etc.
Tack för snabbt svar !

Jag vill kunna använda bilderna fritt och även sälja till dagspress och via bla microstock, traditionell bildbyrå. Både inom Sverige och internationellt.
Det underlättar att föregå problem ?

ih
 

ingemarh

Aktiv medlem
Hur vana är företagen ?

Hur vana är medelstora- stora företag att hantera juridiska dokument från fotografer, filmare ?
Någon med erfarenhet ?

mvh
ih
 

ingemarh

Aktiv medlem
Jo, men det kan ju vara bra att veta att problemet mera ligger i vad paranoida bildbyråer kräver än i vad som faktiskt behövs. :)
Så kan det förstås vara, men ibland är det lättare att inte bråka eller bry sig, utan bara göra. Och har man en release så gör det det hela smidigare. Saknas den så kan man ge sig attan på att man stöter på patrull någonstans.
/ih
 
ANNONS