Annons

Uppdateringarna på Våra profilsidor

Produkter
(logga in för att koppla)

christian_r

Aktiv medlem
Hej

Är det bara jag som tycker att de nya uppdateringarna inte är så bra?

Känns trångt med den nya bredden, och ordningen på "mina" saker känns fel.

Vad tycker ni?
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag instämmer och tycker att typsnittet är mer svårläst också nu, men å andra sidan verkar det som det sker ändringar så tätt där under morgonen så det kanske inte är klart?

Om det är klart tycker jag dock det var bättre förut. Om inte kan jag avvakta med att gnälla;)
 

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Uppdateringar

Nu var ni snabba..
Vi har nu gjort klar profilsidans nya struktur och upplägg. Främst har vi sett till att den blir tydlig och lättanvänd, den har länge varit ett sorgebarn och ett under av otydlighet. Inga typsnitt har bytts ut, doch har vi lagt in rubriker och styrt upp den typografiska hierarkin så man snabbt ska hitta vad man vill åt.
 

camag

Aktiv medlem
En liten synpunkt från mig:

Jag önskar att ens mottagna kommentarer lyfts fram på sidan lite mer. Det är det första jag tittar på när jag går in på min sida - om jag fått någon ny kommentar. Nu tycker jag att den raden försvinner lite mitt i alla de andra. Kan man skriva just den med fetare stil åtminstone?

/mvh Catarina
 

lottawe

Aktiv medlem
Fast nu är det bättre än när jag skrev sist. Nu när aktiviteter kommit högre upp.. Misstänker att det är alla rubriker, placeringarna som var och kanske avstånden som bidrog till hur jag upplevde typsnittet. Först fick jag faktiskt för mig att det var helt annorlunda förut..

Ang. det Catarina skriver skulle jag hellre se en egen underrubrik för "Kommentarer" isf. (Jag tittar lika mycket på svar jag fått som mottagna kommentarer.)

EDIT: Såg nu att det blivit radbrytningar vid kommentarerna och det tycker jag löste problemet. Det blev bra! Nu ska jag inte gnälla nåt alls;)
 

camag

Aktiv medlem
Nu tycker jag att det är bättre!

Bäst att vänta med att komma med ytterligare önskemål - det verkar ändra sig hela tiden.
Nu är det bäst att gå ut och fotografera i det fina vädret istället :)

/Catarina
 

Arne S

Aktiv medlem
Instämmer, blir bättre och bättre! Bra med fetstil på klickbart och jag gillar också att kommentarer och bilder finns högre upp i listan än forumaktiviteter. Känns helt rätt prioriterat på en fotosida..

Det händer mycket på FS nu, kul!!!

/Arne
 

dovearea

Avslutat medlemskap
Jag ser nästan ingen skillnad längre på de länkar jag besökt och länkar jag inte har besökt. Går det inte att göra nyansskillnaden lite större?
 

magnus67

Aktiv medlem
Det blev mer lättläst, bra!

Men jag tycker den intressanta informationen kommit väl långt mer på sidan. Nu måste jag skrolla längre för att se vem som besökt mig, vilka bilder som betittats och vem som lämnat kommentarer.
Mindre viktiga länkar som att redigera min profil och mina bokmärken ligger onödigt högt upp på sidan.

Det vore bättre om ni växlade "Inställningar", "Inställningar forum" och "Övrigt" i vänsterkolumnen mot alla "Senaste ..." i högerkolumnen.
 

Knutte K

Aktiv medlem
Hej! Det blev faktiskt bättre att hitta än tidigare bara man får lärt sig att hitta!

En fråga: Man kan nu få kritik på ens kommenterande, vilket är upplyftande och ger en feedback. Men hur kan man få reda på vem som tycker att ens kommentar var bra eller dålig? Det är ju viktigt för uppföljningen!
 

Sven_H

Aktiv medlem
Skillnaden på länkar som är besökta respektive obesökta är näst intill omöjlig att se. Man får verkligen anstränga sig. Det kanske beror på åldern ;) men snälla tänk lite på oss "åldringar".

PS
Det gäller även andra sidor. Forumen till exemplel.
 

Gurra G

Aktiv medlem
Sven_H skrev:
Skillnaden på länkar som är besökta respektive obesökta är näst intill omöjlig att se. Man får verkligen anstränga sig. Det kanske beror på åldern ;) men snälla tänk lite på oss "åldringar".

PS
Det gäller även andra sidor. Forumen till exemplel.
håller med föregående talare. lite större skillnad skulle inte skada
 

lastrand

Avslutat medlemskap
Sven_H skrev:
Skillnaden på länkar som är besökta respektive obesökta är näst intill omöjlig att se. Man får verkligen anstränga sig. Det kanske beror på åldern ;) men snälla tänk lite på oss "åldringar".
Instämmer. Färgskillnaden känns i nuläget lite väl snålt tilltagen. Varför inte skippa den orangefärgade hover-effekten och använda den som "läst"-färg?
 

camag

Aktiv medlem
Jag förstår inte riktigt hur det funkar med att betygsätta kommentarer.

Hur fungerar det rent praktiskt?

Om jag tycker att en kommentar är väldigt givande för mig, då bockar jag i det. Får den som givit kommentaren reda på det på något sätt då?


Kan någon förklara för mig?

/Catarina
 
ANNONS