Annons

Val av objektiv till safari resa

Produkter
(logga in för att koppla)

Volny

Medlem
APO objektiven verkar inte vara så vanliga. 100-300 utan APO sigma eller minolta hittar jag dock, men de är alltså inte värda att satsa på?

Om jag måste välja mellan sigma 18-200 och ett begagnat 100-300 vad tror ni då är bäst?
 

LindizOchDaniel

Aktiv medlem
Om du inte skall vara borta jättelänge så kan du ev få låna mitt Sigma 100-300(4.5-6.7 DL).. Vill dock ha ngn form av säkerhet för att jag får tillbaka det:p
Det är en nyare modell än det du länkade till, har även den modellen du länkade till fast det går bara till 210 tror jag, du får gärna prova det så ser du om du tycker att ngt av dom funkar funkar..
Jag bor i Helsingborg, så frakten borde väl lösa sig...
//Daniel
 

ErlandH

Aktiv medlem
Volny skrev:
Om jag måste välja mellan sigma 18-200 och ett begagnat 100-300 vad tror ni då är bäst?
Jag kan försäkra dig om att du kommer att tycka att 18-200 är alldeles för kort.

Men Sigmas 70-300 APO kostar ju bara 2000 kr nytt. Om du blir besviken på det kan du förmodligen sälja det för 1200-1400 kr när du kommer hem.
 

Volny

Medlem
Med jämförelse av dem tänkte jag mer på bildkvalite och resultat, hur mycket tele de har förstår jag själv :)

Daniel Olsson - Ska fundera på det, har pendlarkort då jag studerar i hässleholm så åker gratis inom hela skåne :)

Om jag ska anväda kameran i sverige tycker jag nämligen att 18-200 verkar vara ett bra ll around objekiv, håller ni med om det?

btw, jag är inte direkt ngon extrem fotograf utan en intresserad amatör, så ni inte tror för mycket om mig.
 

LindizOchDaniel

Aktiv medlem
Den tidigare Sigman du var intresserad av (den jag har upp till 210) har väl inte sådär lysande kvalitet (Jag ligger nog i samma kategori som du, intresserad amatör) Jag tycker iaf inte bilderna blir 100% skarpa (det är därför jag köper 100-300 och hoppas att den blir bättre, får den nu i veckan)..
 

Petsan

Aktiv medlem
...eller lägga sig mittemellan?

Sigma 120-400/4,5-5,6 DG APO HSM OS

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=123221

Verkar väl vara inom smärtgränsen för din budget, eller? Ser jäklars trevligt ut (lite sugen själv, faktiskt. Skönt att ha en lite lättare glugg ibland...). Vet inte när den kommer in, dock...

Lite kortare tele än objektivet ovan, men något ljusstarkare. Borde piska alla XX-300/XX-5.6 (åtminstone hoppas jag det...)
 

Volny

Medlem
Kan du länka till 120-400 igen?

Vilket blir piskat av vilket? blev lite rörigt där med länkarna...
 
ANNONS