Annons
Gammal 2013-06-02, 11:22
elmfeldt
Redaktör

Jag testar på FF/OSX. Kan du ta en skärmbild på respektive. Jag har nämligen svårt att hitta skillnaderna.
Gammal 2013-06-02, 11:38
Scratchen

Jag har två synpunkter.
- Under Bildinformation borde ikonen för slutartid bytas ut till t.ex ett tidtagarur.
- Jag ogillar verkligen att man kan gå framåt/bakåt i galleriet genom att dra höger/vänster med fingret över skärmen när man använder en iPad eller iPhone. När man zoomar in på bilden (pinchar) och sen vill scrolla runt i bilden så är det extremt lätt att istället hoppa till nästa/föregående bild...
Denna funktion har funnits ett tag men jag har inte orkat klaga innan :)
Gammal 2013-06-02, 11:57
elmfeldt
Redaktör

Scratchen skrev: Jag har två synpunkter.
- Under Bildinformation borde ikonen för slutartid bytas ut till t.ex ett tidtagarur.
- Jag ogillar verkligen att man kan gå framåt/bakåt i galleriet genom att dra höger/vänster med fingret över skärmen när man använder en iPad eller iPhone. När man zoomar in på bilden (pinchar) och sen vill scrolla runt i bilden så är det extremt lätt att istället hoppa till nästa/föregående bild...
Denna funktion har funnits ett tag men jag har inte orkat klaga innan :)
Fast swipe är ju en riktigt bra navigeringsgrej. Vi får kika om man kan trimma det lite.
Gammal 2013-06-02, 12:00
Scratchen

elmfeldt skrev: Fast swipe är ju en riktigt bra navigeringsgrej. Vi får kika om man kan trimma det lite.
Ja, vissa tycker säkert det är kanon, men jag hade klarat mig utan det. Kanske att man kan stänga av det i sina inställningar?
Gammal 2013-06-02, 12:24
amd

Tummen upp
Tycker det ser bra ut, saknar att kunna se olika bildversioner i förstorat läge. Skönt att kunna se mer högupplöst.
Gammal 2013-06-02, 12:26
Norra norrland

elmfeldt skrev: Jag testar på FF/OSX. Kan du ta en skärmbild på respektive. Jag har nämligen svårt att hitta skillnaderna.
Dessvärre vet jag inte hur man gör
Gammal 2013-06-02, 12:52
elmfeldt
Redaktör

Scratchen skrev: Ja, vissa tycker säkert det är kanon, men jag hade klarat mig utan det. Kanske att man kan stänga av det i sina inställningar?
Kan fundera. Ibland tycker jag vi lider av för mycket inställningar vilket gör att inställningssidorna blir väl långrandiga/plottriga. Men jag förstår exakt problemet och vi tar ett snack!
Gammal 2013-06-02, 12:56
Scratchen

Yngve Lundström skrev: Dessvärre vet jag inte hur man gör
Command-Shift-3: Tar en skärmavbild av allt på skärmen.
Command-Shift-4: Du väljer själv med musen vad som ska avbildas.
Command-Shift-4 och tryck sen på mellanslag: Du väljer vilket fönster som ska avbildas.

Skärmavbilden sparas på skrivbordet.
Gammal 2013-06-02, 13:42
Norra norrland

elmfeldt skrev: Jag testar på FF/OSX. Kan du ta en skärmbild på respektive. Jag har nämligen svårt att hitta skillnaderna.
Har hittat felet, respektive webbläsare IE9, Chroome, måste vara klickade maximerade för att betaversionens bilder skall hålla samma skärpa som utan beta.
Gammal 2013-06-13, 00:08
ewachris

Ser snyggt ut i förstorat läge, trots att det på min laptop egentligen blir en förminskning av bilderna...... "Ursprungsbilderna" - alltså innan förstoring - varför har de blivit så dassiga????? Skärpan lyser ju med sin frånvaro. Har suttit och mixtrat med en bild och kollat tillbaks på min bild på PS gång på gång och där är den precis så skarp som jag önskar. Kollar på FS och ser en väldigt oskarp bild innan jag tar förstorat läge - då finns plötsligt skärpan på plats...... Konstigt.... Har kollat andras bilder också och det ser inte kul ut. Ska kolla på den stationära datorn när jag kommer till Karlstad. Jag kör Explorer om det har något med saken att göra.
Gammal 2013-06-13, 00:15
elmfeldt
Redaktör

Ursprungsbilderna är samma som de alltid varit och likaså sidan som visar dem. De bilderna (600px storleken) skapas om av vår server och de kan ibland upplevas som de tappar stinget. Personligen ser jag sällan det men många skriver "klicka på förstora för att se min bild ordentligt".
Gammal 2013-06-13, 00:22
Tell

Min enda egentligen reaktion på den här grejen är att gradienten där uppe var ganska ful. Såg lite billig ut typ.. Men annars var det ju finfint iaf. :)
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.

Miops Capsule360