Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canons bildredigeringsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

Mallinkans

Ny medlem
Är nybörjare på detta och har just köpt min första Canon :) En Eos 700D. Med kameran följer en introduktiondsskiva med bland annat manual till Canons egna bildredigeringsprogram om jag tolkar saken rätt... Canon Picture style editor. Jag hittar dock ingenstans att ladda ner produkten. På Canons sida hittar jag ett ställe, men serienumret jag har på själva kameran får bara felsignal. Har använt Gimp som en nödlösning och som ett första steg att redigera mina bilder, men där kan jag inte ladda upp mina RAW bilder....

Hjälp!
Tack på förhand/Malin
 

PeterWem

Aktiv medlem
Har skrivit en kort guide för Canon Digital Photo Professional, DPP.
Du har programmet på din CD-skiva. Installera därifrån, ladda därefter ned uppdateringarna från Canon.

Canon Picture style editor är nå´t annat som du kan vänta med. Den är till för att själv skapa olika stilar. Finns ett helt gäng att få tag i från nätet.
 
Senast ändrad:
ANNONS