Annons

Lightroom dålig kvalité

Produkter
(logga in för att koppla)

thomssondavid

Avslutat medlemskap
Hej!

Efter att jag uppdaterade till macOS Sierra har jag haft lite problem med mitt Lightroom. Bilderna i Lightroom blir i riktigt kass kvalite, speciellt skuggorna. Det är svårt att redigera bra eftersom att bilden ser ut som rent ut sagt skit (se bifogade filer). När jag exporterar så ser bilden "normal" ut och det här problemet hade jag inte innan jag uppdaterade. Är det någon inställning som kan ha ändrats?

Dessutom så har jag ett problem med före/efter funktionen. När jag klickar på den visar den två likadana bilder, inte originalet och den redigerade som den gjorde innan jag uppdaterade och som den borde göra. Finns det någon inställning till det också?

Har letat men kan inte hitta några inställningar som ändrar det här. Jag hoppas att det inte är så att Sierra inte fungerar med Lightroom 5 för jag är inte särskilt sugen på att uppgradera till CC...
 

Bilagor

martinot

Aktiv medlem
Verkar nästan avsiktligt. Uppgraderar man operativet måste man uppgradera lightroom.
När får vi se motsvarande för Windows?
Detta att behöva koda om Lr för att få det att fungera är ju inga kostnader som gynnar Adobe då de flesta numera kör på CC-modellen.

Det hela beror på att Apple rullat ut uppdateringar av komponenter i OS X som inte är 100% kompatibla med tidigare versioner (antingen medvetet för att införa förbättringar, eller av slarv/brist på test/QA).
 
ANNONS