Annons

Drönarerfarenheter

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Skickade in dem i helgen och fick godkännandet på mejl idag, så tre arbetsdagar. Sedan kommer jag också få ett godkännande med snigelpost, vilket för mig känns synnerligen fånigt - en sån här tjänst om något borde kunna skötas helt online.
Jo det tycker man, och det är tyvärr lite dåligt med referenser till vilka bilder som är godkända . Jag har haft upp tre-fyra ärenden öppna samtidigt.

Du kommer få några sidor papper och ett par signaturer.
 

afe

Aktiv medlem
Jo det tycker man, och det är tyvärr lite dåligt med referenser till vilka bilder som är godkända . Jag har haft upp tre-fyra ärenden öppna samtidigt.

Du kommer få några sidor papper och ett par signaturer.
Jag förutsätter att samtliga bilder jag skickade i ärendet godkändes, eftersom de inte skrivit något annat.
 

iSolen.se

Guest
Jag förutsätter att samtliga bilder jag skickade i ärendet godkändes, eftersom de inte skrivit något annat.
Med bilder menar jag bildbatch, bildomgång och inkluderar även filmer.

De hör av sig tydligt om de har invändningar. Jag fick några underkända men överklagade och fick igenom dessa så jag har 100% godkända.
 

erdeljan

Aktiv medlem
Trevligt att man får digital svar nuförtiden. Innan var det bara papper som man fick som svar. Ifs nu är det inte många som flyger och det kan nu vara förklaringen. Vi få se hur länge vi kommer att vänta när dagar blir längre och det blir bättre väderförhållande till att flyga - längtar faktiskt!
 

iSolen.se

Guest
Trevligt att man får digital svar nuförtiden. Innan var det bara papper som man fick som svar. Ifs nu är det inte många som flyger och det kan nu vara förklaringen. Vi få se hur länge vi kommer att vänta när dagar blir längre och det blir bättre väderförhållande till att flyga - längtar faktiskt!
Mailet är inte det juridiska svaret, det är det påskrivna dokumentet, men varför skulle inte förhandsbeskedet i mail gå att lita på?
 

iSolen.se

Guest
Nu har jag fått en hög bilder godkända för spridning av lantmäteriet. I stället för att visa dem här i jättelåg upplösning finns de att beskåda på den här adressen: https://adobe.ly/2FuUQt1

Det blir ju inte riktigt det snabba flöde man är van vid sedan digitalkamerorna kom, i och med att de mesta måste godkännas, men det gör inte så mycket - jag har sällan bråttom :D
Fina bilder men jag trodde inte man fick flyga där, eller blandar jag ihop vattentornen?
 

afe

Aktiv medlem
Det är ett av Uppsalas vattentorn som ligger långt mer än 1000 meter från helikopterplattan på Akademiska..
 

iSolen.se

Guest
I Umeå är det alla fall ok så länge du stämmer av med flygledningen, vilka brukar vara väldigt lätt att ha att göra med.
Jo jag har pratat mycket med Bromma men det är inte de som styr helikopterplattor i Stockholm i alla fall. Helikopterplattor vid sjukhus är bara att undvika, de kan ju få oplanerad trafik när som helst.
 

gunnargren

Aktiv medlem
Jo jag har pratat mycket med Bromma men det är inte de som styr helikopterplattor i Stockholm i alla fall. Helikopterplattor vid sjukhus är bara att undvika, de kan ju få oplanerad trafik när som helst.
Här i Umeå är det flygtornet som man ska prata med, även när det gäller helikopterplattan för sjukhuset. Dem ringer upp och ber en att ned drönaren om det skulle behövas.
 
ANNONS