Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Hillpassion

Medlem
Hej..
Behöver lite tips och erfarenhet..
Kollar på en kameraväska som passar till lättare vandring/dagsturer ska kunna få med kamerautrustning och i detta fall handlar det om Fujifilm Xt3 stativ mm, och även lite förnödenheter..

Har kollat på en mindshift backlight 26L..

Någon som har erfarenhet av denna, eller andra tips på väskor?..
 

gunte

Aktiv medlem
En otroligt bra ryggsäck, hade en 36 l variant tills häromdagen då jag sålde den pga minskat behov och både jag och den nya ägaren var överens om att detta var den bästa säck vi haft.
Rekommenderas alltså..
 

cowboy

Aktiv medlem
Mindshift Backlight eller Think Tank Photo ShapeShifter?

Jag har nu Guntes “gamla” Mindshift Backlight 36L, och ja - som Gunte skriver - jag är oerhört nöjd.

En annan fotoryggsäck jag gillar är den smidiga Think Tank Photo ShapeShifter som finns i 3 varianter (du ska troligen inte ha “naked”-varianten, utan någon av de två med neoprenfickor invändigt)

Både Backlight 36L och ShapeShiftern är bekväma att bära med bra (och likvärdiga) bärsystem.

Båda rymmer även 15-tums laptop och iPad.

Backlight 36L har styva tjocka sidor, och har därför samma form oavsett om man den är full av grejor eller är tom. ShapeShiftern har mjuka opolstrade sidor, och när den är tom blir den platt.

Backlight 36L med sina tjocka väggar skyddar grejorna betydligt bättre än vad den tunna ShapeShiftern gör.

I Backlight 36L kan man få ner en Nikon D4 (eller D850 med batteripack) med monterat längre teleobjektiv. Det kan man inte i ShapeShiftern; jag får där sära på kamerahus och teleobjektiv. Så funkar det för mig med mina klunsiga Nikonkameror - din Fujifilmutrustning är troligen mindre i måtten.

Både Backlight 36 L och ShapeShiftern väger 2,1-2,2 kg.

Priserna verka vara ungefär samma, åtminstone hos Scandinavian Photo.
 

sears

Aktiv medlem
Kan bara instämma med övriga! Mindshift är toppenkvalité. Har haft ett antal ryggsäckar av diverse topp märken och för alla har dragkedjorna gett upp. Nu har jag dock överfyllt dem med prylar.

Mindshift har en dragkedja ungefär som två kättingar som flätas ihop.
Har misshandlat min ganska rejält med mycket prylar och långa vandringar med
hopp från höjd m.m under en lång tid och det finns inte en bristning i vare sig dragkedja eller remmar!
 

Sianin

Aktiv medlem
Jag köpte en Genisis Dali Ryggsäck och är väldigt nöjd med den, 899:-. Jag upplever den som rymlig och skön att bära.
 

johan-vall

Aktiv medlem
Även jag måste ställa mig till hyllningskören, använder idag både Backlight 36 L och Rotation 180 professional och är supernöjd. Backlighten är byggd som en tank och rymmer verkligen hur mycket som helst, dessutom utan att bli obekväm att kånka på.. Och Rotation väskan är bara så smidig när man står på skidor ute i naturen, eller när man har behov av att ha med massa annan campingutrustning.

Mindshift får båda mina tummar vända uppåt.
 
ANNONS