Annons

Bälte med plats för olika objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

smislo

Aktiv medlem
Hej,

Behöver råd till att köpa bälte med "väska" för några objektiv. Kommer att röra mig väldigt mycket inomhus...Ofta har 70-200/2.8 på kameran och 24-70/4(2.8) och ev. 20/1.8 på bältet.

Har aldrig använt något liknande men det börja komma behöv att ha flera objektiv vid hand...

Några förslag, vad brukar "profs" använda i såna sammanhang utom andra hus med en annan objektiv?

Tack på förhand...
 

Bluebike

Aktiv medlem
Think Tank

Använder deras bälte, bör kompletteras med axelrem eller sele för att inte glida ned. De har två serier väskor, med och utan stoppning. Föredrar de utan. Finns även en ryggsäck som har fästen för bältesväskorna inuti. För mig har komb8nationen av ryggsäck, en midjeväska med fast bälte som kan utökas med extra objektivväskor och bälte med axelrem blivit en väl fungerande lösning.
 

thommym

Aktiv medlem
Behöver råd till att köpa bälte med "väska" för några objektiv. Kommer att röra mig väldigt mycket inomhus...Ofta har 70-200/2.8 på kameran och 24-70/4(2.8) och ev. 20/1.8 på bältet.
-----------------------------------------------------------------------------------
Peak Design Capture Lens kan vara värt att kolla på.

https://www.youtube.com/watch?v=HoGH5o4VI7w

Jag har inte testat själv (än) men Peak Design brukar göra bra saker.
 

smislo

Aktiv medlem
Använder deras bälte, bör kompletteras med axelrem eller sele för att inte glida ned. De har två serier väskor, med och utan stoppning. Föredrar de utan. Finns även en ryggsäck som har fästen för bältesväskorna inuti. För mig har komb8nationen av ryggsäck, en midjeväska med fast bälte som kan utökas med extra objektivväskor och bälte med axelrem blivit en väl fungerande lösning.
Har faktiskt tittat på detta, ska svänga förbi SC och se hur det sitter och ser i verkligheten, de har två olika bälte ...
 

cowboy

Aktiv medlem
Think Tank Photo "skin"!

Peak Designs konstruktion skulle jag själv inte köpt - skaffa något (även om du just nu bara ska fotografera inomhus) som även skyddar om det under framtida uppdrag blir dammigt, lerigt eller blött!

Även jag föreslår att du ska titta närmre på Think Tanks opolstrade “skin”-bältesväskor (en bekväm och bra kompromiss mellan skydd och smidighet) kombinerat med deras Speed Belt.
Se till att du väljer en bältesstorlek så det kan sitta hyfsat tight runt midjan annars (naturligtvis beroende på din kroppsform och hur tung utrustning du har i väskorna) kan det långsamt kana nerför höften om du rör dig mycket eller jobbar långa arbetspass - väldigt obekvämt och irriterande.
Komplettera för bekvämlighetens skull med Think Tanks axelrem/sele som håller bälte o väskor säkert uppe samtidigt som bältet då kan sitta lösare runt midjan.
 
ANNONS