Annons
Gammal 2019-10-14, 15:12
jonas18z

Har inte haft problem att ändra adress med ups från bh.

Det är mycket bättre att skicka till sin jobbadress då de kör ut typ 9-17. Problemet är att om man inte sitter på ett ställe med flera folkbiograf man är ute själv så är man körd.
Går även att ge fullmakt att de ska lämna utanför dörren, har gjort det när det handlar om billiga saker men skulle knappast göra det för några dyra.
Gammal 2019-10-14, 17:57
Polar300

Vad är en "folkbiograf" ?
Har aldrig stött på den termen förr...

Och UPS levererar snällt till de ännu snällare tjejerna på jobbets godsmottagning - men att få ett sms eller tfn om att den skitbruna bilen är på ingående till samhället - det går INTE...
Gammal 2019-10-14, 19:21
Staffan Zetterlund

Sten-Åke Sändh skrev: Även jag beställde från B&H i New York som jag skrivit tidigare på sid 2. Problemen som jag upplevde med UPS är minst två:

- Dels att de bara kan leverera till hemadressen och jobbar man och inte är hemma så kan man alltså inte leverera i praktiken överhuvudtaget och den erfarenheten ser jag här att flera haft.

- Dels att man p.g.a. avtalet med sändaren B&H, som tydligen stipulerar att adressen inte får ändras av p.g.a. en överenskommelse mellan transportör och kund. Enligt uppgifter jag då fick från UPS så hade man åtminstone då inte rätt att styra om leveransen till annan överenskommen plats än den som säljaren uppgivit initialt.

Av det följde för min del att jag alltså själv till slut måste hämta mitt paket hos UPS hub i Bromma.

Personligen tycker jag att det finns både positivt och negativt med avregleringen av gamla Posten och att det kommit nya lösningar för paketdistribution. För mig personligen så funkar Post Nord numera klart bäst om det gäller inrikespaket men så fort det ska betalas tull har de ju haft urstruliga rutiner som bara måste gå att rationalisera. I övrigt är mitt näst värsta problem efter UPS Schenker och det har ju mest att göra med att de inte har ett ombud i närheten. Hos vissa internetsiter så kan man ju heller inte välja transportör p.g.a. deras mycket begränsade valmöjligheter när det gäller transportörer. Alla transportörer har ju inte ett lika finmaskigt nät av utlämningsställen idag som Post Nord.
Det verkar vara väldigt olika, jag beställde från England nyligen o kom på att jag inte kunde vara hemma så jag gick in på deras hemsida o kunde där välja att dom lämnade till ett ombud (ICA) o det funkade klockrent fick även ett mail om att leveransadress var ändrad. Jag beställer ganska så mkt på ett år o när det är UPS så går det alltid o spåra o det funkar 100 varje gång o har gjort för mej i många år
Gammal 2019-10-28, 04:43
Canalog

Polar300 skrev: Vad är en "folkbiograf" ?
Har aldrig stött på den termen förr...

Och UPS levererar snällt till de ännu snällare tjejerna på jobbets godsmottagning - men att få ett sms eller tfn om att den skitbruna bilen är på ingående till samhället - det går INTE...
Nä, jag håller med dig. Se mitt tidigare inlägg i denna tråd -jag lyckades till sist att få chauffören att ringa när bilen var framme, men det var nog den lokala transportfirman här i Östersund i egenskap av under-underleverantör som visste vad kundservice är...reko företag!

Kanske också mitt meddelande till UPS tidigt i händelsekedjan, se skärmdump nedan, det jag skrev i meddelanderutan där hade måhända en viss effekt och nådde väl fram till den lokala speditören här - varifrån fick dom isåfall mitt telefonnummer? Vid beställningen hos det tyska fotoföretaget efterfrågades inte mitt telefonnummer!

Jag kommer nog också i framtiden att vägra UPS sköta frakten hit...

/B
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2019-10-09 kl. 14.47.34.jpg
Visningar:	14
Storlek:	46.6 KB
ID:	149054  

Gammal 2019-10-28, 07:05
Astroscapist

Så fort man får sändningsnumret så ringer vara UPS i Sverige och ber dom leverera till närmaste utlämningsställe så löser man alla problem med UPS.

/Stefan
Gammal 2019-10-28, 08:12
Canalog

Astroscapist skrev: Så fort man får sändningsnumret så ringer vara UPS i Sverige och ber dom leverera till närmaste utlämningsställe så löser man alla problem med UPS.

/Stefan
I Stockholm möjligen....Närmaste utlämningsställe för Östersund är nog inte här i närheten...Sundsvall 19 mil eller tom Gävle 40 mil bort skulle jag tro...
/B
Gammal 2019-10-28, 09:06
Astroscapist

Canalog skrev: I Stockholm möjligen....Närmaste utlämningsställe för Östersund är nog inte här i närheten...Sundsvall 19 mil eller tom Gävle 40 mil bort skulle jag tro...
/B
Är du säker? Terminal och utlämningsställe är Inte samma sak. Tror terminalen är i Hässleholm för mig som är 5 mil bort och utlämningsstället är en mack i Åhus bara 1 km från mig. Säger jag inte till så kan det bli att de skickas till terminalen om jag inte är hemma. Det gör det även om det är ett mycket stor packet.
Man kan även ändra utlämningen till jobbadressen.

/Stefan
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.

Elinchrom ELB 500 TTL