Annons
Gammal 2014-05-13, 22:43
easyrider

leffep skrev: Har inte haft några problem med båda mina tidiga D800 / D800E förutom lite hängning efter tagen bild ibland, och det problemet finns fortfarande kvar på dom senaste på en del exemplar, iallafall på min två månader gammal D800E.
Vad kan man göra åt problemet att bilden hänger sig efter tagning? Kan vara lite irriterande ibland.
Gammal 2014-05-13, 22:55
akterspegel

LEE Cordon Bleu skrev: Okey för dom som filmar med en systemkamera kanske det uppskattad. Men va sjutton är namnbyten för mening efter något år i drift ? Canon FÖRBÄTTRAR med sina uppdateringar så detta kom inte som någon betydande nödvighet.

Med vänlig hälsning. /Lennart Erik Edlund
Det bästa är ju att göra en riktigt bra kamera från början istället för något halvdant som behöver en massa uppdateringar för att bli acceptabel ;)

att skrivlampan hänger sig ska bli skönt att slippa då jag råkat ut för det några gånger.
Gammal 2014-05-13, 23:21
LEE Cordon Bleu

akterspegel skrev: Det bästa är ju att göra en riktigt bra kamera från början istället för något halvdant som behöver en massa uppdateringar för att bli acceptabel ;)

att skrivlampan hänger sig ska bli skönt att slippa då jag råkat ut för det några gånger.
Helt klart är det så, men tekniken går framåt och tillbehör så som minneskort blir bättre men kompabiliteten kan inte skapas förän produkten kommit. Ponera att de skrev om programmet så kameran utnyttjade byfferten bättre eller en snabbare process fick serietagningen effektivare.
Eller att de buggar jag upplever med att kameran ibland hänger sig när jag flyttar AF punkterna så man måste starta om kameran fixades mm. Sånt skulle jag först se som viktiga uppdateringar.

Med vänlig hälsning. /Lennart Erik Edlund
Gammal 2014-05-14, 05:54
leffep

easyrider skrev: Vad kan man göra åt problemet att bilden hänger sig efter tagning? Kan vara lite irriterande ibland.
För min del är det ett inget problem, jag bara fotar vidare eftersom det bara är bildvisningen som hänger sig ibland. Men nu har jag uppdaterat med senaste programvaran så vi får väl se om problemet är åtgärdat.
Gammal 2014-05-15, 14:53
E.P

phool skrev: Synd om dom inte har åtgärdat alla fel, jag gillade aldrig vitbalansen på min
Så bara för att du inte gillar nåt, så är det per automatik ett fel på produkten ?
Jag har själv lite olika kameror, och jag kan inte påstå att bilderna är mer rätt där än på den D800 som jag har testat.

En väldigt nyttig fråga i detta ämne är väl, hur många här i tråden som klagar över vitbalansen på D800 har en korrekt kalibrerat datorskärm hemma att sammanlikna med, eller sittar ni bara med era skärmar och tror att dom visar rätt färg till 100 % ?
Gammal 2014-05-15, 19:59
easyrider

E.P skrev: Så bara för att du inte gillar nåt, så är det per automatik ett fel på produkten ?
Jag har själv lite olika kameror, och jag kan inte påstå att bilderna är mer rätt där än på den D800 som jag har testat.

En väldigt nyttig fråga i detta ämne är väl, hur många här i tråden som klagar över vitbalansen på D800 har en korrekt kalibrerat datorskärm hemma att sammanlikna med, eller sittar ni bara med era skärmar och tror att dom visar rätt färg till 100 % ?
Det behöver inte nödvändigtvis vara fel på D800 men jag tycker att det är mycket svårare att få fina jpg med D800 än det var när jag hade D700. Det blir mer redigering nu än tidigare. Och ja min skärm stämmer bra överens med det jag skriver ut.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.