Annons
Gammal 2012-02-21, 20:20
j2^

Teodor Jonsson skrev: när de ändå reas ut billigt när 6/4:an kmr ut.
Det skall du nog inte räkna med att de gör. Adobes avtal med återförsäljarna gör ju att de inte _Får_ sälja äldre versioner när de nya släppts (annat än till volymkunder etc etc etc).
Gammal 2012-02-21, 20:54
Teodor Jonsson

Tack för alla svaren, ja kanske jag klarar mig med Lightroom (700:-) men frågan är om inte den bästa kombon är LR3 och PS5 båda två får man för ett pris (2300:-) som jag tycker är betalbart. Jag har kollat massa tutorials på båda programmen och jag känner att ps5 är för mer drastisk redigering (som jag gillar) och så har den HDR vilket skulle vara jättekul att testa. LR3 har däremot fantastisk kategoriseringsfunktion vilket jag nog skulle behöva (så stökig som man är). Om man skulle vänta med att köpa så känns det som att ps6 kommer kosta runt 4000 för en studentversion och det gillar jag inte.

Nu rinner väl tiden iväg för snart står väl både cs6 och lr4 på tröskeln och då kommer jag sitta där med picasa som jag inte är ett stort fan av. Jag kommer också behöva köpa en ny dator så nu känns det som jag sitter i skiten, rent ekonomiskt :P
Gammal 2012-02-21, 22:10
vaktmästaren

LR4 finns i en betaversion att ladda ner här: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom4/

Här finns nyheterna i LR4 beskrivna: http://www.lightroomqueen.com/blog/
Gammal 2012-02-22, 16:43
Teodor Jonsson

För alla er som föreslagit att jag ska pröva båda så kan jag säga att jag prövat lightroom redan men var inte så insatt då, och med laptopen jag tyvär inte kan ladda ner något från Adobe :(
Besvara

Bokmärken

Taggar
bildredigering , lightroom 3 , photoshop cs5 , ps cs5 , redigera

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.

Tether Tools Case Air