Annons
Gammal 2016-02-23, 19:26
RickErik

Galleri FS
En undran... Skall man inte få lägga in 2 bilder pr mnd ( var 14e dag ) på Galleri FS..?? Får ofta detta besked trots att den kan gå ett bra tag mellan försöken...

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-01 12:33

När så datumet har passerat och jag försöker lägga in en bild så får jag samma meddelande men med en vecka längre frist... Detta upprepar sig ganska ofta????
Gammal 2016-02-25, 05:24
Benny p

Fråga
RickErik skrev: En undran... Skall man inte få lägga in 2 bilder pr mnd ( var 14e dag ) på Galleri FS..?? Får ofta detta besked trots att den kan gå ett bra tag mellan försöken...

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-01 12:33

När så datumet har passerat och jag försöker lägga in en bild så får jag samma meddelande men med en vecka längre frist... Detta upprepar sig ganska ofta????
Skönt att man inte är ensam att uppleva detta problem.
Varför???
Gammal 2016-02-29, 10:51
RickErik

Nån som driver sidan som orkar svara?
Gammal 2016-03-04, 11:09
RickErik

Fick då nytt meddelande efter att jag försökte igen efter fristen....

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-10 10:09

Fortsatt igen som driver sidan som orkar svara??

/Rickard
Gammal 2016-03-04, 17:03
elmfeldt
Redaktör

Vi har sportlov denna veckan och sitter inte uppkopplade. Vi återkommer nästa vecka med svar.
Gammal 2016-03-19, 03:24
RickErik

elmfeldt skrev: Vi har sportlov denna veckan och sitter inte uppkopplade. Vi återkommer nästa vecka med svar.
Ok 😊 Och nu ???
Gammal 2016-03-19, 13:14
clindh
Kodsnickare

Jag har försökt provocera fram detta fel, men inte lyckats få fram det själv - så behöver er hjälp med felsökning.

Nästa gång detta händer, kolla dels vart länken "senast inlagda bild" i meddelandet leder - är det till den föregående bilden i GFS, eller en annan?

Jag har också lagt in mouseover-text på den länken med info som hjälper mig - meddela gärna vad det står där så kan jag efterforska bättre. Se exempel nedan:
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	Screen Shot 2016-03-19 at 13.09.58.png
Visningar:	108
Storlek:	39.0 KB
ID:	140924  

Gammal 2016-03-20, 05:54
RickErik

clindh skrev: Jag har försökt provocera fram detta fel, men inte lyckats få fram det själv - så behöver er hjälp med felsökning.

Nästa gång detta händer, kolla dels vart länken "senast inlagda bild" i meddelandet leder - är det till den föregående bilden i GFS, eller en annan?

Jag har också lagt in mouseover-text på den länken med info som hjälper mig - meddela gärna vad det står där så kan jag efterforska bättre. Se exempel nedan:

Linken går till den sista inlagda bilden... upplever att jag kan lägga in 1 ansökan varannan mnd ist för 2 pr mnd. Nu måste jag vänta till 30 mars står det.

Det har varit så här i flera år men har inte tagit upp det tidigare.
Gammal 2016-03-20, 09:41
JFfoto

Tycker man borde få ett meddelande om en bild inte har godkänts?

Har en bild publicerad i Galleriet. Men har även skickat in två bilder till, men har ingen aning
om dom har nekats eller inte. Så provade med en till bild nu, så har 3 bilder i kön på att bli godkända, eller om dom inte blivit godkända. Ingen aning.
Gammal 2016-03-20, 13:27
elmfeldt
Redaktör

Kalltkaffe skrev: Tycker man borde få ett meddelande om en bild inte har godkänts?

Har en bild publicerad i Galleriet. Men har även skickat in två bilder till, men har ingen aning
om dom har nekats eller inte. Så provade med en till bild nu, så har 3 bilder i kön på att bli godkända, eller om dom inte blivit godkända. Ingen aning.
Ja man skall få meddelande. Skall testa om det är något knas där.
Gammal 2016-03-20, 14:23
Norra norrland

RickErik skrev: En undran... Skall man inte få lägga in 2 bilder pr mnd ( var 14e dag ) på Galleri FS..?? Får ofta detta besked trots att den kan gå ett bra tag mellan försöken...

Mycket riktigt, skulle idag 20 mars lägga en i slussen, och vad hände?, jo samma som ovan, datumet framflyttat 10 dgr.
Gammal 2016-03-20, 14:25
ArneB

Jag har tidigare fått meddelande om att en bild antagits/ej antagits i GFS. Det har då fått mig att försöka få med en ny bild i galleriet. Trots att det var kanske flera månader sedan jag lade in en bild i slussen, så verkar just beskedet om att komma med/inte komma med nollställa tidpunkten för senast inlagda bild.
Gammal 2016-03-20, 20:59
JFfoto

elmfeldt skrev: Ja man skall få meddelande. Skall testa om det är något knas där.
Kanske funkar, vet inte, isåfall ligger mina bilder och väntar på röster, la in en bild förra året nångång kommer jag ihåg, inte fått något mail om den.

Isåfall bör nog röstsystemet ändras lite om det ska ta sån lång tid..
Gammal 2016-03-21, 05:35
elmfeldt
Redaktör

Kalltkaffe skrev: Kanske funkar, vet inte, isåfall ligger mina bilder och väntar på röster, la in en bild förra året nångång kommer jag ihåg, inte fått något mail om den.

Isåfall bör nog röstsystemet ändras lite om det ska ta sån lång tid..
Du har lagt in två bilder. En från februari i år som kommit med och en från mars som ligger i röstläge. Inga fler finns.
Gammal 2016-03-21, 15:51
JFfoto

elmfeldt skrev: Du har lagt in två bilder. En från februari i år som kommit med och en från mars som ligger i röstläge. Inga fler finns.
Då blev de någe fel med de två tidigare bilderna, vet till 100% att jag tryckte på ladda upp förut, men nåja, fel kan hända, då ska jag invänta tills rösterna är klara för min nuvarande bild :)
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:46.

Miops Capsule360