Annons

Svensk militär

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Har sökt runt lite efter svenskar som dokumenterar utlandsstyrkorna. Bildrepotage, repotage om fotograferna osv. Lyckas mest hitta enskilda bilder..
Någon som har bra tips? Vet inte om de får lov att blogga och likannde men det skulle också vara intressent.

När jag ändå är inne på ämnet. Har ni några tips på fotografer som jobbar med krigsrapportering som har mycket material på nätet?
 

Forslund

Aktiv medlem
Tack båda..

FBB har mest tidningsbilder, lågupplösta med en fet vattenstämpel i.

niklas är väldigt duktig men letar efter repotage från utlandsstyrkan, men jag kanske har letat dåligt? Han kanske har gjort sånt?
 

Kimster

Aktiv medlem
Tack båda..

FBB har mest tidningsbilder, lågupplösta med en fet vattenstämpel i.

niklas är väldigt duktig men letar efter repotage från utlandsstyrkan, men jag kanske har letat dåligt? Han kanske har gjort sånt?
FBB har inga "reportage" alls, utan det är som du säger endast bilder till bl.a. myndigheten och massmedia. Snart hoppas vi kunna implementera andra format som t.ex. video också. Vi håller på att göra om databasplattformen.

Reportage från Försvarsmaktens sida är de som finns på hemsidan. Dock är det ju inga reportage om "fotografer" i sig. Vi får väl se vid årets slut om det har blivit något då, det finns lite idéer vet jag.

Om ni är ute efter något specifikt eller undrar så säg till så kanske jag kan svara mer.
 

rautio

Aktiv medlem
Nu är det ju så att vi i skandinavien har rätt lite tradition i krigszons fotojournalistik. Och om du vill se bra reportage eller bilder från konflikter så kommer nog försvarsmakten inte att vara nån guldgruva. Kolla in bildbyråer som noon eller VII

http://www.noorimages.com
http://www.viiphoto.com/

Om det just ska vara svenska eller skandistyrkor så... tyvärr... det är ganska fattigt med stuff
 

Forslund

Aktiv medlem
Tack så himla mycket för alla svar.

Jag vet att combat camera kan.. Jag har sett repotage därifrån. FOTO? K&B? En av bilderna var en svensk ökenjeep framför en stor sandstorm. Om jag kommer ihåg rätt fanns ett porträtt på fotografen med vapen och en kamera. Någon som vet vad jag menar. Det tyckte jag var väldigt bra bilder och ihopsatt som repotage, så det måste finnas mer sånt på nätet:)
 

peterfuchs

Aktiv medlem
tack så himla mycket för alla svar.

Jag vet att combat camera kan.. Jag har sett repotage därifrån. Foto? K&b? En av bilderna var en svensk ökenjeep framför en stor sandstorm. Om jag kommer ihåg rätt fanns ett porträtt på fotografen med vapen och en kamera. Någon som vet vad jag menar. Det tyckte jag var väldigt bra bilder och ihopsatt som repotage, så det måste finnas mer sånt på nätet:)
k&b 06/2009.
 
ANNONS