Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

PeterWem

Aktiv medlem
Billigt paket:

http://www.blocket.se/jamtland/Canon_Eos_5D_Mark_II___24_105mm_IS_36573143.htm?ca=11&w=3

Pris 10,000 för hela paketet. Han behöver nog inte vara rädd för att störas av prutare....

"Canon eos 5d mark 2 säljes pga köp utav ett vassare kamerahus.

Kameran har b.l.a

·21,1 megapixels full formats CMOS-sensor

·DIGIC 4-processor

·ISO-området kan utökas till 25600

·Inspelning av videoscener i Full HD (1080, 30 b/s)

·Högupplöst 3,0" VGA LCD-skärm med direktvisningsläge

·JPEG-bildserier med 3,9 b/s upp till minneskortets kapacitet

·9-punkts autofokus + 6 AF hjälppunkter
Kamerahus i magnesiumlegering

Paketet innehåller:

1 Canon EOS 5D Mark II Kamerahus
1 Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM lens
1 Eyecup Eb
1 (EW-EOS5DMKII)
1 (STV-250N) Video kabel
1 (IFC-200U) USB Interface kabel IFC-200U
1 (LC-E6) Batteri laddare
1 (LP-E6) Batteri
1 EOS Digital Solution Disk
1 Software Instruction Manual

Föreslår att du ringer mig ifall du är seriöst intresserad.
Oseriösa samt prutare behöver inte besvära!"
Snygg bild. Känns ju som den här bilden:
http://www.epakistannews.com/classified/index.php/brand-new-canon-eos-5d-mark-ii-21mp-dslr-camera-with-24-105mm-is-lens/#productimage
 

Seb68

Aktiv medlem
Men 10,000 ter sig lite dyrt. Nu pressas priserna ännu mer:

http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EOS_5D_Mk_II_36579547.htm?ca=11&w=3

"
Pris: 7 000:- Typ: Foto & Videokameror Plats: Nacka
Vad finns i lådan

EOS 5D Mark II Body
Canon EF 24-105mm f / 4 L IS USM
Ögonmussla Eb
Bred nackrem EW-EOS5DMKII
Stereo Videokabel STV-250N
USB-kabel IFC-200U
Batteriladdare LC-E6
Batteri LP-E6
EOS DIGITAL Solution Disk
Programvara Instruktionsmanual"

Man kan underligt nog bara maila "Bil"
 

Seb68

Aktiv medlem
7000 för detta paket måste anses oseriöst även bland skojare. Varför sätta ett så uppenbart lågt ris när man tyvärr lär få många som är glatt betalar 10 000.
 

ixxy

Aktiv medlem
Men 10,000 ter sig lite dyrt. Nu pressas priserna ännu mer:

http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EOS_5D_Mk_II_36579547.htm?ca=11&w=3

"
Pris: 7 000:- Typ: Foto & Videokameror Plats: Nacka
Vad finns i lådan

EOS 5D Mark II Body
Canon EF 24-105mm f / 4 L IS USM
Ögonmussla Eb
Bred nackrem EW-EOS5DMKII
Stereo Videokabel STV-250N
USB-kabel IFC-200U
Batteriladdare LC-E6
Batteri LP-E6
EOS DIGITAL Solution Disk
Programvara Instruktionsmanual"

Man kan underligt nog bara maila "Bil"
har bara på kul mailat Bill och frågat mo vi kan göra en affär öga mot öga få se om jag får svar.
har rätt länge funderat på en 5d mk2 och för det priset kan jag helt klart tänka mig köpa den.
=D
 

ippe

Medlem
Blocketannonser

har bara på kul mailat bill och frågat mo vi kan göra en affär öga mot öga få se om jag får svar.
Har rätt länge funderat på en 5d mk2 och för det priset kan jag helt klart tänka mig köpa den.
=d
" har du fått ngt svar ? " ;) ??? Jag bor i nacka, så annonsen kanske var riktad mot mig som motarbetar//varnar för dessa skojare :)
 

Cambo

Aktiv medlem
" har du fått ngt svar ? " ;) ??? Jag bor i nacka, så annonsen kanske var riktad mot mig som motarbetar//varnar för dessa skojare :)
Hej,
Var också intresserad och nu fick jag detta mail från bagnos@hotmail.com
Antyder om artikeln finns i plural så det finns möjlighet för flera av oss att slå till!



Tack för ditt mail regaring Canon EOS 5D Mark II

det är helt nya och kommer med sitt kompletta tillbehör,

levereras med ett 1 års internationell och lokal garanti,

befinner mig i England,

Priset inklusive 7000sek leverans kostnad


VAD Finns i Lådan

EOS 5D Mark II Body
Canon EF 24-105mm f / 4 L IS USM
Ögonmussla Eb
Bred nackrem EW-EOS5DMKII
Stereo Videokabel STV-250N
USB-kabel IFC-200U
Batteriladdare LC-E6
Batteri LP-E6
EOS DIGITAL Solution Disk
Programvara Instruktionsmanual


komma tillbaka till mig om intresse finns,

transporten sker inom 32hrs till din dörr,

Tack
Bill
 

ixxy

Aktiv medlem
Hej,
Var också intresserad och nu fick jag detta mail från bagnos@hotmail.com
Antyder om artikeln finns i plural så det finns möjlighet för flera av oss att slå till!



Tack för ditt mail regaring Canon EOS 5D Mark II

det är helt nya och kommer med sitt kompletta tillbehör,

levereras med ett 1 års internationell och lokal garanti,

befinner mig i England,

Priset inklusive 7000sek leverans kostnad


VAD Finns i Lådan

EOS 5D Mark II Body
Canon EF 24-105mm f / 4 L IS USM
Ögonmussla Eb
Bred nackrem EW-EOS5DMKII
Stereo Videokabel STV-250N
USB-kabel IFC-200U
Batteriladdare LC-E6
Batteri LP-E6
EOS DIGITAL Solution Disk
Programvara Instruktionsmanual


komma tillbaka till mig om intresse finns,

transporten sker inom 32hrs till din dörr,

Tack
Bill
har fått exakt samma svar som dig.
mitt svar:
Om du kan skicka den mot betalning vid leverans efter kontroll av paketet tar jag den direkt. annars har jag flera vänner i england så vart bor du så kan vi lösa det.
 

ixxy

Aktiv medlem
"betalning sker via överföring av pengar eller via PayPal."

Nästa svar jag fick.
har kontrollerat ip adressen och den hör till Dial pool subnet for Lagos

vilket gör att man kan dra en snabb slutsats att han inte sitter i england.
visst kan han använda en proxy på dial up lina men högst icke troligt.
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
http://www.blocket.se/vasternorrland/Systemkamera_Nikon_D7000_med_objektiv_36978881.htm?ca=4&w=1

Känns för mig 99% fake, något för billigt för att vara på blocket samt amerikanskt garantikort.
På lådan är dessutom 18-105VR, inte 16-85...
Ja, bilden finns här
http://nikonrumors.com/2010/10/14/nikon-d7000-kit-whats-in-the-box.aspx/

och här
http://www.geeksailor.com/nikon-d7000-sold-early-at-best-buy-now-available-everywhere/

och här
http://www.flickr.com/photos/m2digital/galleries/72157625042060885/

och på flera ställen

(Det är kul att söka bilder med Googles bildsök)
http://images.google.se/search?tbs=sbi:AMhZZittxWgl1giOmGYpewN7gTlCsYTzMMY5gFWAkoQNaOn7eVurOK77er1TGvR_14eOBELWhAV0810BF_1mVxFRXa6JSN262JYK924lrub3dnYbGDxvObIuL5CfGvm23wjvaroyj-IaTJLYUHfkrmvdPGvmDbaS2QmUwK2DwsXfEnXKcFyRo3OMI7QJ4B4GQSk7H_1g0O43iXR5TtZ7z6agYamMgyZuubr7PBR7tZ53r9jffrPbiJnz4jkhbHjByuyFhMc3oDasQYA3qdM2x4itHBPtjpeModeSS5GK_1d6fy3B2rFAX9X-HKkDkcW_13EB3SwDtHJL6gJQd1JNGijdHGcFeWUXyInPwhPNsRnO1-hFZXsFsIiv_1Lqydfc0YjQBJG77oZqhgCfnZaX_1r7yoESincIwki32HdP6BbmB79OeuLnkoyEuvrb4peMKZYg8Ku8JU822FDVzWErswrt_1PCiJWJJHiGSgeWKQwLsR3VE2D3UDPTLIVaQcs9l-2S8O1rFvnSQUICiSPBpF9ZdbIcGi_1uRKshNtGQA1474DbGEWPIOhGf_1geztqKK11kn419bZeODmGRFij8z23CAnJI7H07ErxSrC4l2ezHclnhtHk2EeNNkgViQcX4xNkEhT8xWZJfFMvd_1FhHWv-m3U2vVPHVCAU3CKf3ZOKPuIs98e0Ml7nsyBZGKvMwATqbWfcySiB7J9V6ysXsmNDgyeEeVB5iSaLBTJLFM9e9cUKJSwpehHibhKKeJEOiMtSeTDAhLSYld9bWcy2OdgVdRbUvxIYPiIhtIS8z-sMn0P0kX1YsXB_1_1zSpHmNxvhHQ_1Bcx5pjYp8ncIu8N8TYE0W8SXUPNipE5kKrUCOxl70TGzwtg3JMKyAiS8Q0CgfYP2jAdIVtWttTpWljFgAH157FthlJt0u0qI4h36klKXDEfNPxhmrbGQ0laAdNqZs-XoVEwbjo7y_1mjWYM3wtPS5KFG9Yt_1Zw5LzjhbezoYMUj8cTrkvochsMlldnuTkR_1OuCZ-_1fxo3AVKBDpaUz3D_142yi5Ue_1ogPQ0Zv4An4QTYtwvIFDqe23Bq1Yoh_1tZ1h0l-3YtlmVCOlb6KXlI_1K8WZadFKbinzc9r7P8lwLzPoxFTZHvwHyyJ3zHNkjVCcdHSd2I6xg6TnYQ0ORAY54FDrnSa-H8nZbQtn8gm4Fzd0j-YHOENrkjSfNoXKbWJrqdYr571F8Y4QUMzxp82Bx-bLJ2qol_1RAa3PnCkucUVd0_1ha_1SrlPwup_1HjQOlzX88_1bstwgipZqDqaKJi372IVhnrXOaIweWrocGZGP7xxjf9dfi3Xcu0Sde2YV8tQMwe1BLC6fqxbnTDCrAfY4DJWGgsjWDG4MFQPzyfjQxNUjdx5jdEbP7IrK32gEGnI&num=10&hl=sv&bih=571&biw=1212



Petter ...
 

Niclas H

Ny medlem
Ännu en nätbedragare!

Var dum nog att betala en Canon EOS600d i förskott, via tradera. Har inte sett röken av kameran.
Säljaren heter Tobias Tengler i Stråvalla eller Varberg. kontonummer: 8388-1 4074652-1 . Mail ToolishMusic@hotmail.com
Vid lite efterforskning visade det sig att han lurat flera både på tradera och blocket. Har okänd adress, ev ngt vandrarhem i varberg. Vill varna andra för att göra affärer med denna typ.
 

Seb68

Aktiv medlem
vet du om han har fler annonser ute nu? Antar att han inte kommer att använda samma alias igen men han hade kanske redan fler annonser ute som man skal undvika och meddela Tradera?.
 

Seb68

Aktiv medlem
Trist historia. Jag brukar tycka att Tradera är ok att betala i förskott till någon som har vart med ett tag men jag har kanske haft tur.
 

Wiking 1

Aktiv medlem
Var dum nog att betala en Canon EOS600d i förskott, via tradera. Har inte sett röken av kameran.
Säljaren heter Tobias Tengler i Stråvalla eller Varberg. kontonummer: 8388-1 4074652-1 . Mail ToolishMusic@hotmail.com
Vid lite efterforskning visade det sig att han lurat flera både på tradera och blocket. Har okänd adress, ev ngt vandrarhem i varberg. Vill varna andra för att göra affärer med denna typ.
Gör en polisanmälan omedelbart.
 

Byråkrat

Aktiv medlem
Ett annat ställe med intressanta annonser är hos Eniro:s motsvarighet till Blocket (köp och sälj...) Sök gärna på "Nikon" och sedan kan man se ganska roliga annonser från mindre seriösa säljare. Eller vad sägs om Nikon D700 (fast bilden visar en D7000) med 14-24 mm (fast bilden visar något annat objektiv) för 3 800 kr!

Eller vad sägs om en Nikon D3X för 23 600 kr (?!?!) med följande annonstext:
"Till salu är Nikon D3X Organet, dess i nära nyskick, visar nästan inga tecken på användning. fungerar perfekt med inga problem alls. det kommer med alla originaltillbehör i fält (se bild). flesta av dem är inte ens öppnats."

Det blir ännu roligare om man tar kontakt med säljaren för i nio fall av tio så finns prylarna någon annanstans utomlands och mailen man får verkar ha gått via Google:s översättningstjänst.

Eniro är snälla och plockar bort det man påpekar men det dyker hela tiden upp nya skämtare och det är väl alltid någon som går på en blåsning. Kan bara beklaga.

/Anders
 
ANNONS