Annons

Inspiration

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotoela

Ny medlem
Heejsan!
Skulle vara trevligt med lite inspiration och något att gå efter när jag fotar. Jag är en ganska spontan människa som bara går ut och fotar ett motiv som jag tycker om! Nu vill jag ha hjälp. Säg vad ni vill jag ska fota, resultat kommer upp sedan. Jag är grymt fotosugen :) !!
Kram
 

StaffanW

Aktiv medlem
Välkommen till fotosidan!!

Ta det här på rätt sätt, tips är att endast starta en ny tråd i samma ämne. Även om man är osäker på under vilket ämne tråden ska vara, så är det bättre med en som ligger fel än att gardera med två (blir sån himla översvämmning av trådar annars).

Till ämnet, så har du här lite konkreta tips:
- Fotosidan ger grymt mycket inspiration. Tex bara titta på bilder som andra tagit och även läsa bilders kommentarer.
- Gå fotokurs
- Ett nytt objektiv med en brännvidd eller större bländaröppning än man tidigare haft brukar ge inspiration.
- En utlandsresa, typ till någon stad (stor eller liten), naturmiljö eller kanske valsafari i norra ishavet
- Vara med i en fototävling där du funderar ut hur du ska ta en vinnande bild.

Där har du några uppslag iallafall.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Heejsan!
Skulle vara trevligt med lite inspiration och något att gå efter när jag fotar. Jag är en ganska spontan människa som bara går ut och fotar ett motiv som jag tycker om! Nu vill jag ha hjälp. Säg vad ni vill jag ska fota, resultat kommer upp sedan. Jag är grymt fotosugen :) !!
Kram

Så hemlig som Du är här så är det näst intill omöjligt att komma med ett vettigt förslag. Vi vet inget om utrustning och Du visar inga bilder, inte i vilken landsända Du bor och inte ungefärlig ålder. Vad begär Du? Titta runt hät och skaffa Dig idéer.
 

Mwd

Aktiv medlem
Du skall fotografera röda bilder !

Återkom med resultatet efter helgen.

Lycka till.

Mvh

Mats W
 

EGW

Aktiv medlem
Heejsan!
Skulle vara trevligt med lite inspiration och något att gå efter när jag fotar. Jag är en ganska spontan människa som bara går ut och fotar ett motiv som jag tycker om! Nu vill jag ha hjälp. Säg vad ni vill jag ska fota, resultat kommer upp sedan. Jag är grymt fotosugen :) !!
Kram
Förslag: börja med ett självporträtt, och lägg upp det som profilbild.
 

john78

Aktiv medlem
Som nybörjare letar jag runt bland forumdelarna och ramlade in på den här tråden.
Det jag undrar är om ni med "röda bilder" menar motiv som går i rött, eller är det nån speciell teknik?

Mvh John
 

Mwd

Aktiv medlem
Vi menade röda motiv.
Vad det blev av trådskaparens resultat vore kul att se.
Kanske blev det gula bilder? :)

Mvh

Mats W
 
ANNONS