Annons

Från PC till Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

ClaesBrauer

Ny medlem
Är ägare till Photoshop CS5 i PC- version. Funderar nu starkt på att byta tii Mac. Räcker det att köpa uppgradering CS6 eller måste jag köpa fullversionen?
 

atotowi

Aktiv medlem
Du uppgraderar PC versionen och sen kan du byta in den till en Mac-version.
Kolla med Adobes kundtjänst.
Köper du en uppgradering till MAc förutsätter den att du har en Mac version innan.
 

Janne B

Aktiv medlem
Jag har lightroom 4 och sparar ned NEF filerna på en extern hårddisk. Jag har en PC men funderar på att byta till MAC. Om jag gör detta, kan jag då koppla in min externa hårddisk på macen och på så sätt få tillgång till all information jag har sparat vad gäller inställningar jag gjort på bilderna.
JB
 

Lotta Wesslund

Aktiv medlem
Jag har lightroom 4 och sparar ned NEF filerna på en extern hårddisk. Jag har en PC men funderar på att byta till MAC. Om jag gör detta, kan jag då koppla in min externa hårddisk på macen och på så sätt få tillgång till all information jag har sparat vad gäller inställningar jag gjort på bilderna.
JB
Lightroom finns både för Mac och PC. Du bara kopierar databasen (lrcat-filen) och bilderna till Macen så ska det gå bra. Sökvägarna blir olika, men det räcker att peka om en bild i toppmappen så ska resten fixa sig. Har inte bytt mellan PC och Mac men väl olika PC-burkar, borde vara samma sak.
 

Janne B

Aktiv medlem
Tack för svaret Liselott. Det var just så jag hoppades att det skulle vara. Blir nog att jag byter till Mac trots allt.
 
ANNONS