Annons

Canon EF 2x II extender

Produkter
(logga in för att koppla)

albin51

Aktiv medlem
Någon som använder Canon EF 2x II extender tillsammans med 70-200/2,8L.USM.
Funderar på att köpa Canon EF 2x II extender vill gärna höra var ni har för erfarenhet av kombinationen..
mvh/Lars
 

MSLink

Aktiv medlem
Ja det funkar fint med 2x extender II men du får räkna med att förlora lite i bildkvalitet / skärpa men det är normalt när man kör med 2x extender II. Om du vill ha bättre bildkvalitet och skärpa så får du skaffa en 1,4x extender II istället men om mer tele är viktigast för dig så är 2x extender II bättre val tycker jag. Själv har jag en 2x extender II som jag är nöjd med. Kombinerar med olika objektiv som finns i min kameraväska. Men jag har märkt att den inte fungerar med tredje part objektiv utan bara Canon gluggar som gäller.
 

thure1982

Aktiv medlem
Någon som använder Canon EF 2x II extender tillsammans med 70-200/2,8L.USM.
Funderar på att köpa Canon EF 2x II extender vill gärna höra var ni har för erfarenhet av kombinationen..
mvh/Lars

Helt fantastisk.
De gånger jag använt den har den varit superb.
Köp min =)
Den ligger ute till försäljning eftersom jag aldrig använder den.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Någon som använder Canon EF 2x II extender tillsammans med 70-200/2,8L.USM.
Funderar på att köpa Canon EF 2x II extender vill gärna höra var ni har för erfarenhet av kombinationen..
mvh/Lars
Beror naturligtvis på vilka krav Du ställer och vad Du ska använda det till. Du får inte samma skärpa som om Du sätter extendern på ett fast objektiv men deffinitivt ett follgot resultat för de flesta behov.
Här har Du en länk till några testbilder jag lagt ut:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=317511
 

albin51

Aktiv medlem
Tack för svaren! Jag vill ogärna tappa skärpa inte mycket i alla fall.
Så jag är lite fundersam:) Hur blir det på rörliga motiv. Bör bli dålig skärpa vid max..

mvh/Lars
 

thure1982

Aktiv medlem
Tack för svaren! Jag vill ogärna tappa skärpa inte mycket i alla fall.
Så jag är lite fundersam:) Hur blir det på rörliga motiv. Bör bli dålig skärpa vid max..

mvh/Lars
http://sprend.com/download.htm?FileId=D3ED7BCvBfWSxzzfTWin
Denna kan bara laddas ner 120min efter att första personen tankar den. Det är en bild jag hittade taget med 2x + 70-200/2,8 IS (version ett)
Skicka ett mail via min användare så ska jag maila över bilden om du inte får den.
 
ANNONS