Annons

G-serien och kyla?

Produkter
(logga in för att koppla)

sagoskog

Aktiv medlem
Någon ägare till G12, G15 eller G1X som kan berätta hur kamerorna reagerar på kyla?
Dvs. hur ter sig displayen i minusgrader, märks det stor skillnad i batteritid osv?
 

HÅHÅ

Aktiv medlem
Hej Jennie
Både G9 och G12 har jag jaft med under oräkneliga vinterpromenader i ner till –10 grader utan funktions problem, batteritiden försämras visserligen. Har kameran och kameraväskan samma temperatur som yttertemperaturen slipper du imma på lins och display. Brukar ha kameran liggande kvar i kameraväskan någon timme efter jag kommit hem innan jag tar ut minneskortet, detta för att slippa kondens.
håhå
 

Pekka M

Aktiv medlem
Brukar ha kameran liggande kvar i kameraväskan någon timme efter jag kommit hem innan jag tar ut minneskortet, detta för att slippa kondens.
På vintern brukar jag plocka ut minneskortet ur kameran redan innan jag går in i värmen. Sedan får själva kameran tina upp i lugn och ro i kameraväskan (eller i en plastpåse).
 

styret

Aktiv medlem
Nu har jag visserligen G11 men den är väl hyffsat nära.
När jag bodde i Lappland brukade jag ha kameran i bröstfickan på snowboardjackan när jag var ute och åkte i allt mellan 25 minus och flera plusgrader. Inga som helst problem.
 
ANNONS